BMW полага огромни усилия, за да пусне на пазара ново поколение електромобили. Вече е известно, че те ще бъдат построени на платформата Neue Klasse EV-first, като това ще стане през 2025 г. И сред тях ще има превозни средства от най-различни класове.
Според Франк Уебър – ръководител на отдела за изследвания и инженеринг на компанията, в BMW, вече разполагат с нужната технология, която ще им позволи да направят хиперкола. Тя ще бъде истински продукт на M-подразделението на марката и ще може да се конкурира с най-добрите образци на пазара.
„Архитектурата Neue Klasse разполага с нужната гъвкавост за работа с високоволтови батерии. Платформата може да бъде ефективна с един, два и дори четири електрически двигателя с мощност до 1 мегават“, коментира Вебер, цитиран от BMW Blog.
Казано по друг начин – 1 мегават означава мощност от 1360 к.с. Вебер обаче отказа да потвърди, че в BMW разработват подобен модел, а предпочете да обърне внимание на възможностите на новата платформа, както и за нейното огромно значение за баварски производител.
Техническият шеф допълни, че през 2030 години около половината модела на BMW ще бъдат с изцяло електрическо задвижване. По информация на BMW Blog, два от тях ще бъдат от начално ниво и съответно ще са най-евтини в гамата. Те ще представляват еквиваленти на сегашните 1- и 2-Series, като по-малкият ще излезе през 2027 г., а вторият – година по-късно.
Предполага се, че малките електромобили ще получат имената BMW i1 и BMW i2, като те ще използват не само платформата Neue Klasse, но и ще бъдат оборудвани с батерии от ново поколение. Новите батерии ще имат различни форма и състав, което ще им позволи увеличение на мощността с 20%. Освен това, всички електромобили на новата архитектура ще бъдат с екологична пластмаса в салона, която ще се изработва от рециклирани материали.