fallback

Не дръжте бензин в туби!

Горивото има срок на годност, след чието изтичане то вече е безполезно

Ако го налеете в туба и преседи известно време, той няма да е годен за употреба. Бензинът има тенденция да се изпарява и окислява, добавките се утаяват. С една дума, за три месеца в туба, се образува такъв „коктейл“, че не си струва да го излеете в резервоара на колата. Колкото повече време прекарва горивото в тубата толкова по-зле. Повярвайте ни, опитахме.

Резултатът беше впечатляващ, но нека започнем отначало. Имайки около една четвърт резервоар свежо, наскоро заредено гориво и осъзнавайки, че провеждаме експеримент върху личен автомобил, заредихме десет литра „едногодишен“ бензин, който е преминал през всички кръгове на промените във времето. Тубата, от която наливаме е алуминиева с гумено уплътнение на капачката.

Сензорът за ниво на горивото показа малко по-малко от половината. Първоначално моторът използва все още пресния бензин в тръбите, но съвсем скоро започват да се усещат промени. Колата започва да ускорява по-зле, все едно, че половината от „конете“ ги няма, появяват се и т.нар. придърпвания - дроселът се опитва да разбере на какъв боклук е попаднал. И това е само началото!

При следващ старт се налага да завъртите стартера за значително по-дълго време и след това да помогнете на двигателя с педала за газта - скоростта е ниска, колата се тресе и сякаш ще изгасне всеки момент. Загряването също се оказва прекомерно. Целта ни е да изминем 12 км до бензиностанцията и да заредим свежо гориво.

С голяма мъка и опънати нерви стигаме до бензиностанцията и зареждаме пълен резервоар А-95. но запалителните свещи вече са черни, а моторът се усеща тежък, като дизелов двигател през зимата. На връщане 12 километра постепенно променят стила на колата, тя започва да работи по-добре и на следващата сутрин колата пали както преди теста. Между другото, „старият бензин“, в допълнение към дискомфорта, който причинява, изключително бързо „изчезва“: същите тези десет литра бяха достатъчни за малко повече от 60 км, тоест потреблението почти се удвои.

У нас, колкото и скъп и некачествен да е бензинът, трудно можете да заредите гориво с изтекъл срок на годност на бензиностанция. Големите вериги бензиностанции го продават бързо, предотвратявайки стагнацията му в резервоарите. Така че съветът ни е да не държите бензин в туби за повече от месец, защото в противен случай проблемите с колата са почти сигурно гарантирани.

fallback
  • #4
    Дако ( преди 2 години )
    Нека, мазата ми е пълна с нафта, имам за три години да карам без да купувам, па нека да старее, нека ми е зле, 1.6 hdi. Само да кажа за рабирачите, предишното беше 1.4 hdi, 120 000 км. пак такава нафта без проблем по мотора!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Че кой пък кара на бензин в България? Бензина е за резачки и косачки и моторетки. Колата е само дизел.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Колата не е вървяла не защото бензина е стар, а защото е от мафиотската фирма на руснаците лукоил! Половината от повредите на колите в БГ са от нискокачествените горива произвеждани по стандарти от миналият век.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви туби за три месеца? Ами ако автомобилът стои половин година в гараж? Ами ако не е палена от три години? Нали уж това беше предимството на двг, а те съсипаха и него с тези био добавки.
fallback
Последни