Субкомпактният модел на Ford е един от бестселърите на марката в Европа и у нас. Тази кола се произвежда от далечната 1976 година и до днес по пътищата са излезли седем генерации. Акцентът ни сега е върху предпоследната генерация, която се появява на бял свят през 2008 година и се прави до 2019. По-конкретно си говорим за шестото поколение на Fiesta, като ще започнем с основният недостатък.
Въпреки че Fiesta VI е много близка като размери до VW Polo, трябва да знаете, че в нея има далеч по-малко място. С други думи салонът не е достатъчно просторен, като това важи особено за задната седалка. Въпреки наличието на три предпазни колана, задната седалка побира най-добре двама, при това не ръстови пасажера. Но от друга страна хечбекът има висококачествен интериор, отлична аудио система Ford Sync и достатъчен брой ниши и рафтове за съхранение на дребни неща. Багажникът също не блести с обем, като в най-добрия случай там се побират няколко малки чанти.
Ford Fiesta на старо – предимства и недостатъци (ГАЛЕРИЯ):
1.2, 1.4 и 1.6-литровите бензинови мотори принадлежат към семейството Sigma, това са редови четирицилиндрови агрегати с чугунен блок, задвижване с ангренажен ремък и разпределено впръскване на горивото. Ресурсът на тези агрегати е сравнително голям - 250 хиляди км. От дребните проблеми могат да се отбележат изтичане на масло от капака на клапаните и проблемно задно уплътнение на коляновия вал. Най-добър е 1.6-литровия агрегат, но оптималното решение е мотор с обем 1.4 литра. 1.2-литровите версии са мудни и харчат повече, а 1.6-литровите са много редки и респективно по трудни откъм резервни части. Дизелите харчат малко, но са тромави, шумни и скъпи за ремонт.