Вероятно всеки шофьор използва много често съвременните технологии за улеснение при пътуване от точка А до точка Б по най-добрия маршрут, най-бързо и без затруднения. И вероятно най-често се използват две от най-популярните мобилни приложения за навигация - платформата за картографиране Google Maps и Waze, които са собственост на компанията Google.
И който е ползвал и двете приложения знае, че при тях има разлика. Най-доброто при Waze е това, че работата се базира на общност от хора, които в момента пътуват и предоставят данни в реално време, които се използват от други хора, преминаващи по същия маршрут. И те се предупреждават за всякакви ситуации на пътя - инциденти в трафика, аварии, задръствания, и т.н. Включително и наличието на полицейски патрули, нещо, което прави сякаш по-желано това приложение. Но се случва и Waze да „забие“ и да не предлага най-добрия маршрут, очакван от потребителя. Защо понякога нещата се объркват и приложението „полудява“?
Ако Waze не успее да ви предостави маршрут до определена дестинация, първото и най-важно нещо нещо, което трябва да проверите, е интернет връзката. Приложението изисква постоянна интернет връзка, така че след като устройството ви излезе офлайн, не само че не успява да генерира маршрути, но и приложението спира да се актуализира с данни за трафика в реално време.
Тогава дори Google препоръчва на потребителите да конфигурират възможно най-кратки маршрути. С други думи, ако тръгвате на дълго пътуване, най-добрият начин да използвате Waze е да настроите навигацията за по-кратко пътуване по маршрута. Гигантът за търсене има много добро обяснение за грешките, които Waze понякога може да срещне. Тъй като по-дългите маршрути създават допълнителна тежест на сървъра, приложението може да изпита технически проблеми, които по-често оказват влияние върху качеството на навигацията.
И така, колко дълго е твърде дълго? На теория се счита, че всяко шофиране, което е над 350 км, генерира допълнително натоварване на сървъра, така че придържането към маршрут, който е по-кратък от този, трябва да свърши работа.
Ако сте заклет потребител на Waze, вероятно сте забелязали, че приложението понякога не успява да предостави точна информация за критична точка. Основната причина за генериране на неточна оценка е броят на потребителите на Waze по маршрута, които са отбелязали какво става на съответното място. Колкото по-малко е бройката на отзивите от хора, толкова по-ограничени са данните, които приложението получава по маршрута. В резултат на това навигационната система не може точно да генерира критична точка, просто защото няма достатъчно информация какво се случва пред вас. Ако използвате предложени дестинации от Waze, първото нещо, което трябва да знаете за тази функция е, че тя работи изцяло въз основа на навигационната история. И не винаги е най-подходящото за вас.
Така че, ако искате да деактивирате предложените дестинации, това, което трябва да направите, е да изтриете хронологията на навигацията. За да направите това, потърсете менюто, наречено История на навигацията, в екрана Поверителност на менюто с настройки. Просто докоснете всеки месец, в който искате да видите дейността, и след това докоснете бутона Изтриване на всички дейности, за да се отървете от данните. Излишно е да се казва, че ако нищо не работи, най-добрите ви опции се свеждат до пълно преинсталиране на приложението.