IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да направите колата си по-аеродинамична?

Американци показаха интересен, но нереален подход (ВИДЕО)

Въздухът краде парите ви! Въпреки че минаваме през него с лекота, неприятната реалност е, че при пътуване с висока скорост по магистралата автомобилът изпитва огромно съпротивление и това води до много по-голям разход на гориво. Как можете да подобрите аеродинамиката на автомобила си и да спестите пари от разхода на гориво?

 

High-Efficiency-Subaru-Impreza-2

 

Крис Антъни, главен изпълнителен директор на американската компания за високоефективни автомобили Aptera, смята че около 60 процента от енергията, изразходвана от нормална кола, движеща се по магистрала, се използва за „борба“ с въздуха, информира Carscoops.

Във връзка с рекордните цени на горивата в щата Калифорния, САЩ, в YouTube канала Think Flight, фокусиран върху аеронавтиката, е публикувано видео, което показва един по-забавен поглед на нещата. Видеото също така представя прости и лесни за разбиране вниквания в процеса на анализиране на аеродинамиката.

Разсъждавайки, че неговото Subaru Impreza хечбек е проектирано повече за практичност, отколкото за аеро ефективност, създателят на видеото решава да използва изолационен материал, за да разшири повърхността на колата си. Той оформя конус, излизащ от задната част, който според него ще я накара да прорязва въздуха по-плавно, завихряйки по-малко въздух. И резултатите са доста впечатляващи. Използвайки само тиксо, лепило, пяна и картон, той изгражда изненадващо здраво разширение за колата си.



След това тества колко пари спестява от шофиране по магистрала. Въпреки, че изглежда малко разочарован от резултатите, мисли, че увеличението от 13 процента при първия му опит е доста впечатляващо. И обяснява как може да бъде подобрена аеродинамиката на колата. Въпреки, че въздухът се движи над горната част на автомобила много плавно, става по-турбулентен колкото по-надолу и отстрани отива и непредсказуем отдолу.

Специалистът смята, че използването на преден сплитер и странични прагове, както и нова форма, която се опитва да предпази въздуха от контакт с ходовата част, може лесно да удвои ефективността на колата при висока скорост на магистрала. Разбира се такива доработки на автомобилите са нереални, но видеото е полезно като информация за аеродинамиката на автомобила.

 

 

0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този "дизайн" го видяхме в друга статия по темата. Ставаше въпрос за коли с много ниско съпротивление. Проблемът идва от непрактичноста от приложението му в ежедневието. Защото ако увеличение с 1 метър всички коли са огромни размери
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хора без работа! Това изобретение, как ли ще мине проверките за безопастност?