IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Устройство спасява дизелови камиони от новите екостандарти

Разработката на американска компания ще се поставя на стари машини

Американската компания Remora Carbon информира, че е разработила ново устройство за спасяване на дизелови камиони от новите, по-завишени, еко регулации. Устройството улавя емисиите на въглероден диоксид, които след това ще бъдат продадени като страничен продукт на други индустрии, твърдят на сайта от Remora.

 

b9b6cd57adeb191c3a3c6ac089be5426.jpg

 

Компанията информира, че е започнала производството на първите устройства, за да стартира фазата на тестване в автопаркове в САЩ. Едно от основните предимства на новата технология е, че може да се монтира на съществуващи дизелови камиони.

Устройството се прикрепя към изпускателните тръби и улавя най-малко 80% от емисиите на въглероден диоксид. Може грубо да се опише като филтър, който хваща CO2 в потока отработени газове. Така превозвачите ще могат значително да намалят своя въглероден отпечатък и да изпълнят корпоративните си ангажименти за климата.

 

ff2a71e2b4e819d97523295990674b63.jpg

 

Важно е да се отбележи, че въглеродният диоксид има много приложения. Уловеният от камионите CO2 може да се използва в различни индустрии, като например производство на бетон. Също така много от храните, които консумираме ежедневно, изискват въглероден диоксид за техния производствен процес.
Отработените газове преминават през абсорбатор за улавяне на молекулите въглероден диоксид. Азотът и кислородът, както и други газове, могат да преминат през абсорбатора и да излязат в атмосферата. „Хванатият“ въглероден диоксид може да се съхранява на борда на камиона, докато не бъде разтоварен. Процес, който според компанията може да бъде завършен за около 15 минути.

Пол Грос - съосновател на Remora Carbon и един от изпълнителните директори заявява, че за разлика от други подобни технологии на пазара, тази е много достъпна. И допълва, че инвестицията ще се изплати за около 4 години. Необходимо е обаче също така инфраструктурата за разтоварване на CO2 да бъде широко разпространена и пазарът за въглероден диоксид да е стабилен.

 

30056902a7a21c4b4943842c078b3504.jpg

 

Пол Грос отбеляза, че устройството произлиза от докторската работа на един от съоснователите на компанията в Университета на Мичиган. След това технологията е тествана чрез финансиране от Агенцията за опазване на околната среда на САЩ. До края на тази година Remora планира да оборудва с новата система 10 камиона, а догодина бройката ще се увеличи значително, защото интересът е голям, твърди Грос.

 

 

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    psb ( преди 2 години )
    Проблемът с електрическите камиони е колко ще струва на планетата прозводството на батериите им...
  • #10
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    На камиона на Тесла му дават 800км пробег при максимално позволено общо тегло 40 тона и максимална скорост. В реални условия са постигнати около 1000км с едно зареждане. 600км се зареждат за 30 минути. Къде виждаш проблема с електрическите камиони?
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Валентин ( преди 2 години )
    Голям смях е електрическия камион....максимум 200 км пробег
  • #8
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрическите камиони и коли е въпрос на време да станат масови ! Лоша новина за държавите бензиностанции :) . А тази и подобни технологии целят да запазят настоящите котурници за малко повече време . Истината е , че ДВГ умира и това е
  • #7
    2 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пълни глупости. Вместо да изградят зарядна инфраструктура за електрически камиони, ще губят време и ресурси да създават инфраструктура за събиране на въглероден диоксид.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 2 години )
    Това е 1 към 1 с торбичките за конско Ако на файтоните навремето. Става все по-комично. Едни бутилки за CO2, други за NOX, то не остана къде да товариме, бе майсторе!
  • #5
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ти ако гледаш статистиките, ако сумираш всичко излиза че 10% от европейците трябва да се заличават и така погледнато за 10-15г не трябва да остане жив такъв. Слава богу не е съвсем така.
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    4-ти, ами много неща мога да отричм или твърдя, стига да имам факти. Но понеже нямам, няма как да стане. Но мога твърдя, че колкото и да се борим, не можем да променим слънцето. Парниковия ефет, също, евентуално ще се отложи малко във времето, но толкова малко, че "борбата" с СО2 е безсмилена. Това не значи, след мен и потоп, напротив, на мение,съм че човечеството трябва да цени ресурсите и пази природата, за която и възпитателна цел говорех.
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2-ри, така е да, и това беше идеята на поста, че е по-скоро истеря околко СО2 + поголовна сеч, повечето без да се възстановяват дървета. Колко е причина за парников ефект, немога да споря, но в природата има цикличност, а слънцето ще става все по силно, нещо което не може да се промени. Но масите се управляват по лесно със страх, отколкото с "просвета" и възпитание.
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Fury ( преди 2 години )
    До #1 Въглеродният диоксид не е опасен за вдишване, но е причина за "парниковия ефект", т.е. затоплянето на Земята. Но проблемът на дизеловите двигатели основно е от твърдите частици и саждите, не от СО2.