Американците подиграваха Dauphine, но то продаде 2.1 милиона бройки и дори Alfa Romeo го правеше по лиценз
Преди няколко години Renault разбуни духовете, като изведнъж реши да направи третото поколение на своето Twingo със задно разположен двигател. В интерес на истината този трицилиндров агрегат е малко по-напред от задната ос, тоест не е по класическата схема за задноразположените мотори. Но все пак е доста смела конструкция в наши дни, когато подобна комбинация при малка градска кола е абсолютна рядкост.
През 50-те и 60-те години обаче нещата стояха по съвсем друг начин. Големият пазарен успех на "костенурката" на Volkswagen роди множество последователи с двигатели отзад, производство на Fiat, BMW, Goggomobil, Hillman, NSU, Simca и дори Skodа. А също и няколко модела на Renault, които оцеляха чак до 70-те и дори господстваха в ралитата и по състезателните писти. Eдин от тях всъщност донесе и първия голям глобален успех на френската компания. Ето неговата история.
11 любопитни факта за Renault Dauphine Gordini (ГАЛЕРИЯ):
Още по темата:
-
От мистериозната смърт на Луи Рено до първия F1 болид с турбо, историята на френската компания е изпълнена с драми
-
10 факта за супер-хеча със средноразположен двигател
-
Нещата, заради които френското купе е подигравано, стават масови само няколко години по-късно