Dacia Duster и Dacia Sandero са двата най-продавани нови автомобила в България през август, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. При марките румънският бранд на Renault също е убедително първи, изпреварвайки Toyota и Volkswagen. Самата Renault отстъпва на шеста позиция за месеца, изпреварена и от Peugeot и Skoda. За осемте месеца обаче френската марка си остава на второ място след убедителния лидер Toyota.
Българският пазар винаги е бил малко по-особен от централно- и западноевропейските: у нас най-добре се продават най-евтините и най-скъпите коли. Последната година само засили тази тенденция. През 2022 в България са регистрирани повече нови Porsche, отколкото Mitsubishi или Seat, а регистрираните S-класи са почти двойно повече от всички продадени коли Honda
Пазарът през традиционно слабия август очаквано се е свил на фона на юли - 2892 регистрирани нови автомобила в категории М1 и N1, при 3222 месец по-рано. От началото на годината са регистрирани 23,167 нови коли, с 3.5% повече в сравнение със същия период на 2021.
Марките с най-голям пазарен ръст за годината са китайската Haval (+195%) и Jeep (+119%), но и двете се сравняват с доста ниска база през 2021. От основните пазарни играчи най-значим напредък отчитат Hyundai (+104%), Opel (+68%), Ford (+45%) и Kia (+32%). На обратния полюс с най-голям спад на годишна база са Skoda (-15%), Dacia (-33%) и Nissan (-57%).
Най-продаваните марки и модели, януари-август 2022 (ГАЛЕРИЯ):
Цели 94% от продажбите на Volvo у нас се падат на SUV гамата на шведския бранд под шапката на Geely. Както обикновено в българския премиум сегмент, най-продаван е най-скъпият модел - XC90. Резултатът на Volvo e с 19% по-добър от миналогодишния.
Продажби по модели: XC90 - 89, XC60 - 54, XC40 - 30, C40 - 8, C60 - 5, V90 - 3, V60 - 2, C90 - 2