fallback

Електромобилите се обезценяват като смартфоните

Причината е бързото развитие на технологиите на батериите

Електромобилите се обезценяват повече като смартфоните, отколкото като моделите с двигател с вътрешно горене и затова в момента няма особен смисъл от покупката на нова кола, задвижвана изцяло на ток. Това предупреждават експерти на пазара, сред които е и анализаторът на BloombergNEF - Итън Зиндлър.

Според него, основният проблем в момента е, че предложенията на пазара на електрически превозни средства са малко, като едновременно с това повечето от тях са прекалено скъпи. Затова и по-добрият вариант е покупката на употребяван електромобил. Това се отнася основно за пазара в САЩ, където предстои да влезе в сила новия закон за инфлация. А той предвижда бонуси само при покупката на електромобил, който е произведен в страната и повечето му компоненти също са американски.

Ценообразуването и наличностите на пазара винаги са правили употребяваните автомобили жизнеспособна опция, но има и друга причина за избягването на покупката на нова кола на ток. Тя е, че технологиите на батериите се подобряват непрекъснато. Така електромобилът губи много по-бързо своята стойност в сравнение с модел с конвенционално задвижване.

В същото време френският застраховател AXA проведе нова серия от краш-тестове на електрически превозни средства, в които установи, че инцидентите с нови коли на ток са по-опасни и това може да доведе до по-скъпи индивидуални рискове от страна на пострадалите в тях.

„Електрическите автомобили не причиняват повече инциденти в сравнение с останалите, но при тях може да се стигне до по-големи разходи от страна на застрахователите. Причината е, че електромобилите са пълни със скъпи технологии, които, ако се повредят, трябва да бъдат ремонтирани, а това е по-скъпо“, коментира Нилс Райх, директор на имущественото застраховане в AXA в Германия.

Посочва се, електромобилите си имат своя „ахилесова пета“. При повечето модели батериите са в долната част на превозното средство, което при инцидент води до изненадващо скъпи и понякога опасни щети. Застрахователят обаче отбелязва, че рискът от пожари както в електромобилите, така и в превозните средства с двигатели с вътрешно горене е надценен. Статистически е установено, че само пет от всеки 10 000 превозни средства стават жертва на пожар.

Има обаче една област, в която е по-вероятно електромобилите да причинят инциденти и това е при ускорение. Високият мигновен въртящ момент на електродвигателите води до много бързо ускорение и някои водачи губят контрол върху колата и така се стига до катастрофи.

fallback
  • #18
    PLAID ( преди 1 година )
    #7 стигнах до 3.7 волта, че била напълно заредена литиева клетка и спрях да чета :D Само недей съветва автомобилистите, че зареден акумулатор е 12 волта. Трагедията на Интернет - масовото подвеждане с невярна информация. Откога напрежението е критерий за батерийна технология? КИА-та работи на 800 волта, значи какво? Сядай, слаб 2
  • #17
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Цените на колите втора употреба скочиха до небето, обаче на електричките вече са в космоса - има хора, дето продават Тесли, дето са си купили преди 1 година, с навъртени 30-40000 км, с печалба... еГолф на 5-6 години с малката батерия (24kWh) - 45К лева... Ако искаш... Фиат 500е от САЩ без гаранция - 28-30К лева... Пак ако искаш (нашето го взехме за 23К преди малко повече от половин година). Нови са стрували $32К минус $7500 субсидия...Обезценка почти няма. Даже и на демоколи не правят отстъпка ...
  • #16
    До 13 ( преди 1 година )
    Ей направо да ги съжалиш тея с Теслите като им скочи тока от 20 на 30 стотинки друго си е сравнима ДВГ кола и само по 3.60 на литър премиум гориво така им се пада като не са разбирачи скоро ще има обяви бартер заменям Тесла за Порше на газ че тока скъп
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Сами си отворете германското мобиле и вижда колко струват Тесли на старо. Видно е, че се обезценяват много по-бавно от коли с ДВГ. Важното уточненние, обаче, е да гледаме за електромобили, които не са правени от сенилен японски инженер със счетоводител на врата. Защото покупката на Лийф на старо е може би най-глупавото нещо от комунизма насам.
  • #14
    Оспорвано ( преди 1 година )
    От една страна Панасоник, LG, Самсунг, Тесла, CATL и реалността казват че батериите са се развили много във всяко отношение и имат още голям потенциал но от друга БГ експертите твърдят че от комунизма насам не са мръднали което предполагам е популярно мнение в Пакистан и Нигерия но не и в която и да е напреднала страна
  • #13
    то е ясно ( преди 1 година )
    "затова в момента няма особен смисъл от покупката на нова кола, задвижвана изцяло на ток. Това предупреждават експерти "То по принцип няма смисъл от тия тостери .Независимо нови или стари.Особено вече с новата евроатлантическа цена на тока,особено в Европа.Тук при назе още не са се усетили,но скоро ще резнат еФтиния ток за дупетата с теслите !!!
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    22 квтч, течно охлаждане и 60 коня повече за само 60кг отгоре ти сам се обори че няма развитие при батериите от 30 години насам или може би по-ниско тегло и по-малко скъпи материали за единица капацитет за тебе не е развитие
  • #11
    До 9 ( преди 1 година )
    Един и същ модел Nissan leaf 40KWh - тегло 1580кг. Nissan leaf 60KWh - тегло 1640кг. Няма подобрение в капацитета на батериите. Просто ги правят все по големи и по леки като влагат малко метал в тях.
  • #10
    До 9 ( преди 1 година )
    Сравни размера на батериите, броя на клетките, обема и теглото в различните модели които посочваш и ще си отговориш на въпроса защо по новите коли имат по голям пробег. Промяната не в самите клетки. Те винаги са си били на 3.7 волта.
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    *** простотията която си писал тогава защо първия Лийф 24квтч а сега има вариант с 62квтч, Първия е-Голф беше с 24квтч а ИД3 има вариант с 82квтч или казваш тогава просто не са искали да ги правят с повече пробег и са слагали една трета от колкото могат а всякакви компании като Панасоник, LG, Самсунг, Тесла просто лъжат и не са разбирачи като БГ експертите които знаят по-добре от разни японци и корейци кое има как и кое няма как
fallback
Последни