fallback

Електромобилите се обезценяват като смартфоните

Причината е бързото развитие на технологиите на батериите

Електромобилите се обезценяват повече като смартфоните, отколкото като моделите с двигател с вътрешно горене и затова в момента няма особен смисъл от покупката на нова кола, задвижвана изцяло на ток. Това предупреждават експерти на пазара, сред които е и анализаторът на BloombergNEF - Итън Зиндлър.

Според него, основният проблем в момента е, че предложенията на пазара на електрически превозни средства са малко, като едновременно с това повечето от тях са прекалено скъпи. Затова и по-добрият вариант е покупката на употребяван електромобил. Това се отнася основно за пазара в САЩ, където предстои да влезе в сила новия закон за инфлация. А той предвижда бонуси само при покупката на електромобил, който е произведен в страната и повечето му компоненти също са американски.

Ценообразуването и наличностите на пазара винаги са правили употребяваните автомобили жизнеспособна опция, но има и друга причина за избягването на покупката на нова кола на ток. Тя е, че технологиите на батериите се подобряват непрекъснато. Така електромобилът губи много по-бързо своята стойност в сравнение с модел с конвенционално задвижване.

В същото време френският застраховател AXA проведе нова серия от краш-тестове на електрически превозни средства, в които установи, че инцидентите с нови коли на ток са по-опасни и това може да доведе до по-скъпи индивидуални рискове от страна на пострадалите в тях.

„Електрическите автомобили не причиняват повече инциденти в сравнение с останалите, но при тях може да се стигне до по-големи разходи от страна на застрахователите. Причината е, че електромобилите са пълни със скъпи технологии, които, ако се повредят, трябва да бъдат ремонтирани, а това е по-скъпо“, коментира Нилс Райх, директор на имущественото застраховане в AXA в Германия.

Посочва се, електромобилите си имат своя „ахилесова пета“. При повечето модели батериите са в долната част на превозното средство, което при инцидент води до изненадващо скъпи и понякога опасни щети. Застрахователят обаче отбелязва, че рискът от пожари както в електромобилите, така и в превозните средства с двигатели с вътрешно горене е надценен. Статистически е установено, че само пет от всеки 10 000 превозни средства стават жертва на пожар.

Има обаче една област, в която е по-вероятно електромобилите да причинят инциденти и това е при ускорение. Високият мигновен въртящ момент на електродвигателите води до много бързо ускорение и някои водачи губят контрол върху колата и така се стига до катастрофи.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Масовите ел.коли с малко повече пробег които ги има от 4-5 години запазват процентно цена не по-зле от ДВГ варианти. Всеки можe да провери че моделите със стотици км пробег държат стабилна цена
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма реално развитие при батериите. Най доброто което имаме днес е литиeвата батерия в различните и разновидности. Напълно заредена е 3.7 волта. Точно колкото е била и при самото си откриване някъде около 1970г. По късно разработката е усъвършенствана и подобрена на ниво прототип от Akira Yoshino 1985г. И по последствие първите комерсиални литиеви батерии са разработени от Sony и пуснати на пазара. От 1990г .до днес няма никакво подобрени в капацитета на литиевата батерия. Няма и как да има!
  • #6
    До първия ( преди 2 години )
    Ти въобще прочете ли статията?"технологиите на батериите се подобряват непрекъснато. Така електромобилът губи много по-бързо своята стойност в сравнение с модел с конвенционално задвижване"Очевидно е, че батериите се усъвършенстват непрекъснато. Пробегът няма нужда да е повече от 500 км с едно зареждане, но с времето ще се подобрява времето за зареждане, докато стане за пет-десет минути. Ще им намалява и теглото и ще се увеличава живота им, въпреки че и сега е 3,5 милиона км и расте
  • #5
    VAYK ( преди 2 години )
    За мене един PLAID от обезценените моля :)))) или LUICID
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Е, щом блуумбърг са казали. Не е като да нямаха финансиране от нефтения сектор. Значи, по тази "логика", ако утре ми потрябва нов стартфон, следва да чакам? Брей, колко хитро. Какво точно трябва да изчакам?
  • #3
    До смехурко ( преди 2 години )
    Така е ти си известен с експертното си смешно мнение и защото батериите не са мръднали 40 години средния пробег (и капацитет на батериите на смартфони) в сравнение с преди 7-8 години е в пъти по-висок и дори ИД3 има версия с 500км пробег нещо което и Тесла S нямаше в началото да не говорим за първите Е-голф и Лийф които пък бяха с 120км
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    В Горубляне ще са доволни
  • #1
    Смех ( преди 2 години )
    Литиево йонните батерии не са мръднали от 40 години.развиват се ветар
fallback
Последни