IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци купуват 40% от компанията за двигатели Renault

Петролна група ще вземе още 20%, докато Nissan няма да има участие

Китайският производител Geely и петролна група, чието име не се съобщава, водят преговори за придобиване на  дялове от компанията за двигатели с вътрешно горене Renault. Ако сделката бъде завършена Renault и Geely ще имат по 40%, а другите 20% ще са на петролната компания, съобщава Reuters, като се позовава на два източника, близки до френския автомобилен производител.


Renault


Както е известно, Renault разделя своя бизнес, като ще отдели производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене от електромобилите. Именно в първия ще участват Geely и петролната компания. Интересното обаче е, че партньорът на Renault в алианса – японският производител Nissan, няма да получи дял в новата компания.

Тази есен Renault трябва да разкрие плановете си за създаване на звено, посветено на електромобилите, което ще се намира във Франция, както и на друго, базирано в чужбина, което ще обедини всичките производствени обекти за бензинови и хибридни двигатели и трансмисии в Испания, Португалия, Турция, Румъния и Латинска Америка. 

Renault възнамерява да остане мажоритарен акционер в своето електрическо подразделение „Ampère“, в което ще работят около 10 000 души, като негови акции може да бъдат пуснати на фондовия паззар през втората половина на 2023 г. В същото време обаче френският производител ще запази само миноритарен дял в своя бизнес с двигатели с вътрешно горене „Horse“, но все пак ще остане основен акционер и ще има решаващо влияние в управлението му.

Все пак се уточнява, че планът все още не е финализиран и има и други компании, които могат да станат партньори на Renault. Сред тях обаче не е Nissan, който е получил покана за участие, но не е приел. Това показва, че стратегията на партньорите е различна и дългосрочното бъдеще на алианса е под сериозна въпросителна. Renault, Nissan и Mitsubishi вече обявиха, че 80% от техните модели ще бъдат базирани на общи платформи до 2026 г., но не е ясно какво ще се случи след това.

В същото време включването на Geely би допринесло значително за разрастващия се бизнес на китайския автомобилен производител. Geely притежава шведската Volvo Cars, британския производител на спортни автомобили Lotus и държи дял в Mercedes. Чрез споделяне на разходите за дизелови и бензинови двигатели, които се очаква да намалеят с нарастването на продажбите на електромобили, в Renault се надяват да освободят средства за реинвестиране в електрически модели - технология, в която френската марка е пионер с Nissan и Mitsubishi, но където изостава от лидера Tesla.

Участието на петролна компания също би помогнало за развитието на екологичния водород и инфраструктурата, която е необходима, за да направят автомобилите с водородни горивни клетки жизнеспособни заедно с електромобилите с батерии.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 5 месеца )
    Китайците са на светлинни години в технологичното си развитие в сравнение със западния свят, а ние сме аборигени. ДВГ имат водородно бъдеще. Рено им предоставят възможността да стъпят на европейските пазари с такива двигатели в които и те ще имат участие. Разработките на Koenigsegg също са в основата на такива двигатели и Geely имат участие и в това. ДВГ няма да умре!
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Какво ( преди 5 месеца )
    ви пречи марката Рено? Който не харесва автомобилите й, да не ги купува.
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Стелантис бяха подписали договор за доставка на китайски скоростни кутии за хибриди, но по някаква причина въобще не се стигна до изпълнението му. Вероятно смяна на стратегията заради настъплението на електромобилите. Всички нови модели излизат с 8-скоростна Айсин. Вероятно китайските щяха да са по-добри, но това е друга тема...
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 5 месеца )
    А аз си мислех че ще има китайска инвазия в Европа. Хората кротко си пазаруват фирми и без да се афишират вече ще контролират Мерцедес и Рено.
  • #5
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Да купуват ... ( преди 5 месеца )
    и да закриват това недоразумение, наречено рено!
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ами Рено и Нисан хвърлят всички сили за разработки на електромобили, нормално да търсят подизпълнител за ДВГтата си, и КТМ ползват китайски двигатели за някои модели, Стелантис ползват китайски ръчни скоротни кутии. Според мен тази прибързана автоматизация и електрификация просто ще подпише смъртната присъда на европейските компании
  • #3
    5 rate up comment 19 rate down comment
    емигрант ( преди 5 месеца )
    Да вземат китайците да им изкупят цялата компания,да им сменят името с китайско и накрая да забранят производството на автомобили с марката Рено!!Това заслужават ленивите,лакоми,буржоа!!Продадоха си и препуциумите за йоани!!
  • #2
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Закривай ( преди 5 месеца )
    Таковаха и мамата на Рено а немците още.правят v8,v12 и все оцеляват ни глобално затопляне ги лови ни екологии уж все за спасяване на Планетата говорят и все си правят кумюрите и никой не ги пипа
  • #1
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Закривай ( преди 5 месеца )
    Таковаха и мамата на Рено а немците още.правят v8,v12 и все оцеляват ни глобално затопляне ги лови ни екологии уж все за спасяване на Планетата говорят и все си правят *** и никой не ги пипа