Компаниите Toyota, Honda и Nissan са начело в списъка на производителите на автомобили, изправени пред най-големи рискове от изменението на климата Проучване на „Грийнпийс“ показва, че японските производители на автомобили са сериозно застрашени от последиците от наводнения, тайфуни и недостиг на вода, съобщава Bloomberg.
Трите най-големи автомобилни производителя в Япония са изправени пред най-големия риск от изменението на климата сред световните автомобилни компании, тъй като голяма част от производството им остава концентрирано в островната държава. Очаква се, че през следващите няколко години Toyota, Honda и Nissan ще се сблъскат с големи предизвикателства, вариращи от урагани и наводнения до високи температури и недостиг на вода, през следващите години в зависимост от това къде се намират техните фабрики.
„Когато става въпрос за екологични, социални и управленски въпроси, светлината на прожекторите обикновено е върху въздействието, което производителите имат върху климата или обществото. И все пак, тъй като промените във времето правят въздействието на природните бедствия по-чести и интензивни, производителите на автомобили ще бъдат изправени пред „високо ниво на физически риск“ от щети и смущения в техните оперативни съоръжения, както и смущения във веригата за доставки“, посочват от екологичната организация.
До известна степен списъкът отразява реалностите на географията. Японските производители на автомобили имат съоръжения, разпръснати из архипелаг, който е податлив на тайфуни. Самата дума означава „силен вятър“ на японски. Към дъното на списъка с големи автомобилни производители, изправени пред по-малък климатичен риск, са Volkswagen Group, Stellantis и други европейски автомобилни производители с производствени съоръжения в северното полукълбо.
Японските производители на автомобили вече бяха силно засегнати от земетресението и цунамито през 2011 г., които прекъснаха производството и веригите за доставки. В отговор Toyota и други компании преработиха веригите си за доставки, което, според анализаторите, им помогна да се справят с недостига на чипове по-добре от други.
От „Грийнпийс“ обаче посочват, че Toyota, която е на първо място в този списък, „проявява нежелание да разкрие климатичните рискове за нейните съоръжения“ и препоръча на компанията „да предприеме по-агресивни действия за намаляване на въглеродния си отпечатък“. Повече от 90% от производствените обекти на Toyota са изложени на висок риск от поне една климатична опасност, се казва в анализа на организацията.
Представител на Toyota отхвърли проучването, заявявайки, че работи усилено за изграждането на „устойчива на бедствия верига за доставки“, разкрива своите емисии и е предприела стъпки за осигуряване на водоснабдяването. Проблемът обаче е, че поне 30% от производството на автомобили на компанията се извършва в Япония.
„Невъзможно е да се предскаже точно кога, къде и какъв вид бедствие ще се случи във всяка страна и регион, ние вярваме, че е по-важно да се създаде система и човешки ресурси за минимизиране на щетите чрез ранно известяване и други мерки“, заявиха от Toyota.
На свой ред, от Nissan обявиха, че извършват дългосрочни оценки на рисковете от изменението на климата и взимат предвид това, когато определят стратегията за своята верига за доставки. „Ще продължим да поддържаме диалог със заинтересованите страни и проактивно да засилим нашите дейности“, каза говорителят на Nissan - Широ Нагаи.