Шведският производител на електрически автомобили Polestar проведе пазарно проучване, за да разбере защо хората купуват автомобили, които работят с чисто електричество. И резултатите от него определено са доста любопитни.
Както е известно, повечето съвременни производители на електрически автомобили рекламират колите си като „екологично чисти“ и „напълно безвредни за околната среда“. Някои от тях посочват, че с покачването на цената на бензина ежедневното електрическо зареждане струва значително по-малко на собственика. Но се оказа, че хората в електрическите автомобили са привлечени от съвсем други качества.
Изследването на Polestar показва, че мнозинството от шофьорите (55%) имат съвсем различни причини за покупката на електромобил и те не са свързани с опазването на околната среда. Най-атрактивните за потребителя характеристики на електрическите автомобили се оказват огромните екрани на информационно-развлекателните системи и гласовите асистенти, както и възможността за свързване с мрежата и интегриране в съществуващи цифрови екосистеми.
Вторият най-популярен аргумент в полза на електрическите автомобили е експлозивната им динамика, която привлича около 44% от потребителите. Екологията се е превърнала в основен мотивиращ фактор само за 12% от поколението Z (на възраст от 18 до 24 години). При милениалите (хората на 25-40 години) тази цифра е два пъти по-ниска, а за автомобилистите от по-старото поколение (57-75 години) е три пъти по-ниска.