Някои фанатични привърженици на Tesla започнаха да слагат собствените си деца на пътя на движещи се автомобили, за да докажат, че автопилотът на компанията разпознава деца на пътя, съобщава CNN. Това бе провокирано от експеримент на софтуерния предприемач Дан О'Дауд, който доказа с помощта на кукли и макети, че системите на Tesla не разпознават деца и изобщо ниски пешеходци, и в повечето случаи направо ги прегазват.
11-годишният син на Купани на пътя на движещата се на автопилот кола
За да оборят О'Дауд, няколко фенове на Tesla и Илон Мъск проведоха свои експерименти, използвайки не кукли, а собствените си деца. Най-много нашумя Кармине Купани, жител на Северна Каролина, който постави на пътя на колата 11-годишния си син и подкара автомобила с 55 км/ч, преди да включи автопилота. В интерес на истината системата разпозна детето и спря навреме. Но подходът на Купани предизвика скандал, а клиповете от експеримента бяха свалени от YouTube. Все още е наличен обаче клип, в който 11-годишният му син подкарва Tesla Model S Plaid. Купани уверява, че опитът е направен на затворен паркинг "без никакъв риск".
11-годишният Купани-младши подкарва Tesla Model S Plaid
Американските медии съобщават за поне още седем случая на опасни експерименти с деца. При един от тях нашумелият фен на Мъск и акционер в Tesla Омар Кази публикува обява, че търси деца да минат пред колата му, докато управлява автопилотът. "Обещавам да не ги прегазя", добави Кази. На обявата откликна някой си Тед Парк, който предложи и двете си деца за експеримента, при условие, че той ще е зад волана. "Беше малко трудно да убедя майка им, но накрая успях", похвали се Парк. И този експеримент приключи благополучно. YouTube обаче изтри клиповете, защото не позволява деца да се излагат на опасност при заснемане на видеосъдържание.
"Не съм голям експерт като родител, но мога уверено да дам един съвет: не карайте детето си да тича пред движеща се кола, за да спечелите спор с непознат в интернет", коментира в доста гневна статия Арва Махдауи в британския The Guardian.
Tesla има все по-големи правни проблеми в САЩ с окачествяването на своя асистент като "автопилот" и "изцяло самоуправляема технология". Според Калифорнийския департамент за превозни средства двете определения са подвеждащи, а системата просто не разполага с техническата база, за да е напълно автономна. Департаментът подаде жалба, с която настоява тези определения да се забранят.