Метални скоби, захващащи гумените маркучи към залавните им места по двигателя и останалите възли и агрегати има под капака буквално на всяка кола. Малко хора обаче им отдават нужното внимание. Дори и когато са за смяна се купуват най-евтините, защото хората си мислят, че са еднакви и няма нищо сложно в дизайна им.
Въпреки това, някои такива скоби могат да причинят сериозни проблеми, които водят до много скъпи ремонти. Няма да разкрием кой знае каква тайна, като кажем, че скобите са метални или пластмасови. Да започнем с последните.
Те често се използват от производителите при сглобяване на автомобила, тъй като пластмасата е по-евтина от метала. В резултат на това сред известно време и вследствие на вибрациите скобите просто се нацепват.
Повредена такава пластмасовата скоба, която притиска тръбата на охладителната система, например може да направи остър ръб, който да пробие самото гумено съединение, дори и скобата да не е отхбалила сватката си. Такъв проблем може да доведе до намаляване на налягането в охладителната система. Антифризът ще започне да изтича и ще се стигне до прегряване на двигателя. А ако охлаждащата течност е евтина, тогава тя може и да пламне, защото трябва да знаете, че много от некачествените антифризи горят страхотно!
Ако говорим за стоманени скоби, трябва да кажем, че те са по-добри, но при тях също има нюанси. Евтините са по-некачествени и също протъркват гумата от съединенията. Скобите с лошо качество могат лесно да бъдат разпознати, като прокарате пръст по вътрешността им. Ако почувствате, че повърхността е грапава, тогава тя ще „захапе“ гумата и бързо ще доведе до скъсването ѝ.
Скобите също могат да изтрият тръбата на междинния охладител . От това ще се появят повреди по време на работа на турбината, тягата ще се влоши. Ще трябва да смените тръбата, която в болшинството от случаите не е евтина.
С други думи, в никакъв случай не пестете от скоби. Изглежда, че това са резервни части, които "не влияят на скоростта", но всъщност те могат да причинят сериозни проблеми и финансови разходи.