IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да ремонтираме пробито гърне с подръчни средства

Елементарен начин да "закърпим положението", докато стигнем до сервиз

Предвид състоянието на родния автопарк, не са рядкост случаите, когато т.нар. гърнета - част от ауспухната система на автомобила изтъняват вследствие на ръжда и се пробиват. Когато се случи подобно нещо звукът в автомобила може да стане непоносим, защото целта на въпросните гърнета е именно да заглушават силния звук излизащ от двигателя.


ауспух


Пробити гърнета се подменят с нови или се "кърпят" - заварка в специализирана такава работилници. Последната операция не е скъпа, но решава само временно проблема. Ако обаче подобно нещо ни се случи на дълъг път и няма сервиз наблизо има един начин, с който можем да "закърпим положението" докато стигнем до сервиз.

Естествено, макар и колите ни да не са нови, няма как да носим със себе си всички резервни части, камо ли изпускателна система. А карането с пробито гърне не е приятно, нито за вас, нито за останалите участници в движението. За да отстраните проблема трябва да носите със себе си единствено т.нар. силикатно лепило или познато още като течно стъкло.


ауспух


Това е воден наситен алкален разтвор на стъкловидно калиеви или натриеви силикати. Продава се и в почти всички железарии. Една от основните му функции е, че този вид лепило е незапалимо. След като се сдобиете с въпросното лепило вадите от аптечката на колата медицинска превръзка от комплекта за първа помощ.

Намазвате добре изгорялото място с лепилото, накисвате бинта с него и навивате около три-четири слоя. След това можете да продължите пътя си, без да чакате лепилото да изсъхне, защото нагрятата ауспухна система ускорява изсъхването. Слоят от такъв "гипс" е много здрав и в последствие може да бъде отстранява се само с чук.


0 от 500