IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какво означава цветът на отработилите газове?

Понякога от ауспуха започва да излизат пушек, който може да бъде притеснителен

Какво означава цветът на отработилите газове?

След като "отработят" - тоест след като задвижат буталата в двигателя, газовете от двигателя с вътрешно горене се изпускат навън. И обикновено са почти невидими. Ако забележите промяна в цвета на отработилите газове, трябва да разгледате нещата по-отблизо и да научите причината за това, за да можете да реагирате по подходящ начин.

Бял дим

Пушек, ауспух

Има няколко причини за белия дим от ауспуха – не всички обаче означават дефект. По принцип бял дим от ауспуха показва висока влажност. Белите петна от дим и пара през зимата обикновено са безобидни, при условие че този ефект изчезне бързо.

Ако колата е паркирана загряла и дълго време е оставена на студено, при охлаждане от околния въздух се изтегля кондензат. Това причинява появата на бял дим при стартирането на двигателя. Изпускателната система бързо се изсушава от горещите отработени газове и белият дим изчезва.

Постоянният бял дим от ауспуха може да показва дефектно уплътнение на главата на цилиндъра. Охладителната система в двигателя работи с охлаждаща течност, която се състои от вода и антифриз. Точката, в която охлаждащата система и горивните камери са близо една до друга, е уплътнението на главата на цилиндъра. Ако то е пробито, водата може да попадне в горивните камери и да предизвика постоянен бял дим. Бързата подмяна на уплътнението е задължителна.

Черен дим

Пушек, ауспух

Черният отработен дим обикновено е индикация за твърде "богато" изгаряне; горивото вече не може да изгори напълно и някои от въглеводородите след това се отделят като черни сажди. Възможните причини са дефектни запалителни свещи, ламбда сонда или неправилно запалване. Ако причината за черния дим от ауспуха бъде изяснена навреме в сервиза, има вероятност за сравнително евтин ремонт.

Син дим

Пушек, ауспух

Въпреки че е много вероятно синият дим от отработените газове да показва масло в горивната камера, причините за това могат да бъдат много разнообразни.

Твърде много масло: прекомерно високото ниво на маслото увеличава налягането в маслената система - маслото след това се изтласква покрай буталото в горивната камера, където накрая гори и създава типичния син дим. Единственото противодействие тук е смяна на маслото.

Често срещана причина за "предозиране" обикновено е грешното измерване на нивото на маслото. Тестовата пръчка за масло е проектирана така, че да може правилно да показва нивото на маслото само когато е студено - когато двигателят е топъл, маслото се разпределя в двигателя, което показва, че нивото на маслото е твърде ниско. Затова изчакайте 5-10 минути след изключване на двигателя, преди да проверите нивото на маслото.

Износени бутални пръстени: Синият дим се появява и когато износените бутални пръстени вече не могат да уплътняват правилно буталата към стената на цилиндъра. Резултатът – масло прониква в горивната камера и изгаря с познатото следствие, т.е. син дим. Дефектните бутални пръстени могат да се открият сравнително лесно с помощта на тест за компресия - самият ремонт обаче обикновено е скъп поради необходимото работно време, тъй като двигателят трябва да бъде демонтиран.

Пушек, ауспух

Дефектното уплътнение на главата на цилиндъра може да бъде причина не само за белия дим, но и за синия дим. Възможен индикатор може да се намери под капачката на маслото: ако там има кафяво-бяла маслена пяна, най-вероятно причината е дефектно уплътнение на главата на цилиндъра.

Дефектните уплътнения на стеблото на клапана са друга възможна причина за син дим от ауспуха. Те уплътняват клапаните и са предназначени да предотвратят попадането на масло в горивната камера. Ремонтът е възможен самостоятелно с малко специализирани знания. Препоръчителна е смяна в сервиза, тъй като тя може да се извърши с помощта на сгъстен въздух, без да се налага да изваждате цилиндровата глава.

Снимки: Autorevue, ADAC

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    пропов ( преди 2 месеца )
    Много полезна статия. Това са лесни за хващане ситуации относно състоянието на колата. Бял дим - гори вода, сив/син дим - гори масло. И в двата случая нещата са тръгнали на зле и трябва да се види причината спешно. Има и едни други трикове свързани с газовете. По отлаганията в ауспуха, техния мириз, може да се разбере много за двигателя.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Авенсиса/и до Кух ( преди 4 месеца )
    Ако не си успял да намериш втора ръка сносен турбокомпресор,купувай “рециклиран с китайско “ядро(голям смях,за разбиращите)” само ако е споменато че е обкатавано с топло масло!
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До #10 Китаеца ( преди 4 месеца )
    Защо лъжеш човека,само като то слушам коментара “китайско ядро” ,разбирам че си абсолютен ДВГ лаик!Това го правят много фирми у нас и в чужбина ,и го мразя много!Вероятността такова “турбо” да заклини след 500 км е 70 % !Причината е в точнпстта на обработка на вала,лагерите и материала който е използван(стоманата за вала и бронза за лагерните втулки)!Китайска “точност” ,така че втора ръка оригинално на малко километри(намира се) е в пъти по-добре и основното по-евтино!
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гърга Питич ( преди 4 месеца )
    Ако колата е паркирана загряла ....аз коооолко се мъча да я паркирам студена, ама на, не ще! Освен във Факултета да пробвам, ама дали ще я намеря после)))))
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Китаец ( преди 4 месеца )
    До Още за Авенсиса: не се занимавай с лотарията "турбо втора употреба". Рециклирай си оригиналното - подменят вътрешностите му с китайски такива, оставяйки само корубата. Резултатът е добър, ако разполагат с правилната машина за баланс.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Още за Авенсиса ( преди 4 месеца )
    И последното,отиди да ти проверят турбото,може сам да направиш елементарна проверка: сваляш съединението към засмукването на турбината и можеш да напипаш компресорното колел.Опитай да го мръднеш с пръсти аксиално и радиално,ако не се усеща луфт значи турбото ти е ОК,ако има съвсем малък луфт ,почвай да си търсиш турбо онлайн втора ръка!Пробвай ибей юкей,там може да намериш сносно турбо втора ръка от някоя катастрофирала и на малко км!Успех!
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До колегата с Тойота ( преди 4 месеца )
    Черно припушване на дизел при *** газ при потегляне за късо време си е нормално!Ако са стендовали дюзите и всичко им е ОК,ЕГР клапана е изчистен и работи добре,както казваш,тогава остава следното: 1.Горивото(пробвай по-скъпата нафта на ЕКО) 2.ДПФ има ли - излез на магистралата и с хубавото гориво я изпълни хубаво над 150 няколко пъти(поне 100 км) 3.Не знам на колко километра е Тойотката ,но ако са повечко,сложи следващата смяна 5W50(или 10W60) масло и то гарантирам че ще усетиш разликата
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Бензинджия ( преди 4 месеца )
    При бензинов двигател от аспуха трябва да припушва черно и да мирише на бензин. В този случай е тунингован за максимална мощност. Трябва да се има предвид, че при това положение разходът на гориво е по-висок и екологията - лоша, така че е добре да се прави само при състезателни автомобили. Но в този форум всеки втори е рейсър и смята, че за него всичко е позволено, така че - действайте!
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 4 месеца )
    До 1: Кошмар е и за всички пешеходци, не само за шофьорите. Докато пресека кръстовището съм с кърпа на устата, че иначе мор
  • #5
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Обаче ако няма дим, това е сигнал че не е запален мотора :D