Свикнали сме да приемаме, че мотоциклетите консумират по-малко гориво от превозните средства с 4 колела. Съответно, използваното на мотоциклет е далеч по-изгодно, още повече при високите цени на бензина. Дали обаче това наистина е така в реални условия и каква всъщност е разликата в разхода?
Отговор на този въпрос се опитаха да дадат германските експерти от Motorrad, които проведоха любопитен експеримент. Те разделиха тестовете в три практически категории - спорт, икономия и практичност, като в тях бяха сравнение мотоциклет Yamaha YZF-R1 с Porsche 718 Cayman (Sport), мотоциклет Honda NC 750 с Ford Focus и мотоциклет BMW R 1250 GS с Audi Q5 Sport Back 45 TFSI Quattro (комби). За изпитанието са използвани и строги параметри, като всеки водач е трябвало да се придържа строго към установените ограничения на скоростта.
В категория „спорт“ от Yamaha твърдят, че техният YZF-R1 харчи 5,5 л/100 км, докато от Porsche посочват 8,7 за 718 Cayman (при движение по магистрала. Тези резултати изглеждат много близки, но по време на теста на Motorrad разходът на мотоциклета е почти същият - 5,7 л/100 км, докато този на спортната кола се увеличава на 9,8 л/100 км.
Същото се наблюдава и при „икономията на гориво“, където Honda NC 750 по паспорт харчи 3 л/100 км, докато при Ford Focus разходът е два пъти по-висок – 6 л/100 км. На пътя резултатите са малко по-различни – мотоциклетът постига 3,6 л/100 км, докато при автомобила на Ford разходът скача до 7,5 л/100 км.
Положението не се променя и в последната категория – практичност. Официално от BMW твърдят, че техният R 1250 GS харчи 4,7 л/100 км, докато Audi Q5 Sportback 45 TFSI Quattro е със „заводски“ разход от 9,4 л/100 км. На пътя баварският мотоциклет постига 4,5 л/100 км, като лесно изпреварва високопроизводителното Audi, чийто разход е 10,7 л/100 км.