fallback

Кои премиум-марки губят най-много лоялни клиенти

Повечето луксозни брандове отчитат спад, но има такива, които печелят

Големите производител харчат огромни суми пари всяка година, опитвайки се да привлекат купувачи и може да е лесно да се помисли, че след като това стане факт, задържането на тези клиенти ще бъде много по-лесно. Оказва се обаче, че това не е така.

Според ново проучване на компанията S&P Global Mobility, повечето луксозни марки отбелязват спад в лоялността на своите клиенти. Целта на изследването е да установи какъв процент от купувачите се връщат отново към бранд, чийто автомобил са притежавали. Проучването обхваща периода от януари 2020 г. досега, като показва любопитни резултати.

Като цяло в луксозния сегмент се отчита спад от 4,5%, но корейският производител Genesis отчита увеличение на лоялността към марката от 8,5%. Това е близо два пъти повече от ръста на Maserati (4,5%), който е на второ място. Само още един бранд – Tesla, отчита положителна промяна по този показател, като в случая той е 4%.

На обратния полюс е Land Rover, при когото се отчита най-сериозен спад – 9,5%. В първата тройка като спад се класират още Porsche с 8,5% и американският производител Lincoln (-7,9%). Проучването показва и проблеми в това отношение за две от водещите германски премиум-марки – Audi (-7,3%) и Mercedes-Benz (-7,0), докато при BMW спадът е най-малък (-2,3%).

Авторите на изследването посочват, че големият проблем за луксозните производители е недостигът на части, който бави производството. Богатите клиенти просто не са свикнали да чакат и сменят марката, за да могат да получат автомобила си по-рано.

Прогнозите са, че доставките в автомобилната индустрия ще се нормализират през следващите месеци и повечето производители ще имат шанса да си върнат загубеното.

fallback
  • #7
    xcom ( преди 2 години )
    Веднъж хонда завинаги хонда. Просто няма да се кача, а съм пробвал повече от 10 марки.
  • #6
    Bmw ( преди 2 години )
    Веднъж бмв завинаги бмв.Просто на друго няма да се кача , а съм пробвал 10 различни марки.
  • #5
    ФiН-ФЭН_M1ГЛАДБАХ! ( преди 2 години )
    ЗАГЛАВИЕ взето назаем от същата тази ауто-медия и публикувано преди близо година: Моделите на Genesis и Hyundai се оказаха най-технологични - като и двата корейски бранда са лидери в класацията на J.D. Power... което е бая ПОКАЗНО в случая и просто ОЗНАЧАВА, че епи-кYpeйците са станали традиционалисти и продължават прогресивно да напредват в същия дух на откриватели, новатори и визионери, съчетавайки по 1 неподправен и самобитен начин ведно КАЧЕСТВО, КРАСОТА и ДИЗАЙНЕРСКА ВИЗИЯ от БЪДЕЩЕТО...
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    #2, за съжаление повечето хора не разсъждават така. Свиканали са с едно и първата им мисъл е да отидат към покупка на същото. А браншът се променя постоянно.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Премиумите са на Бай *** мечтата и на кифлите с никакъв умствен капацитет.Нормалните хора си купуват надеждни автомобили и не си пият кафето по сервизите всяка седмица.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    За мен няма такова животно като лоялност към марката. Ако марката ми подарява коли или ми плаща месечно възнаграждение, че карам нейна кола окей. Ама да ми вземе една шапка пари и аз някакъв да се вричам до гроб, не е моето. Сменил съм много марки, винаги пробвам няколко коли докато се спра на някоя. Избирам това което ми харесва, имал съм три Опела, Фолксвагени, БМВ,Мерцедес, Ауди... И не съм се вричал в никоя марка..
  • #1
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 2 години )
    1 ЦИТАТ,навярно щото има ЗАЩО,нали: Като цяло в луксозния сегмент се отчита спад от 4,5%, но корейският производител Genesis отчита увеличение на лоялността към марката от 8,5%. Това е близо два пъти повече от ръста на Maserati (4,5%), който е на второ място. Само още един бранд Tesla, отчита положителна промяна по този показател, като в случая той е 4%. И моля, нека ТВЪРДОглавите фенове на МБ+БнВ и др. ГЕРМАН.премуими си го набият тоз ФАКт яК.0. в главътъ, щото в у-ия на КРИЗА GEN-S-A мачка!!
fallback
Последни