fallback

Знаете ли как правилно да държите волана?

Водачът винаги трябва да държи кормилото с две ръце, но къде трябва да са поставени те

Правилното захващане на волана на автомобила е въпрос, отговорът на който трябва да знае всеки шофьор. Експерти от различни области, включително психолози, правят изследване по тази тема. Едно е ясно със сигурност - безопасността на работа на автомобила зависи от правилния захват на волана. Това е особено важно в екстремна ситуация, когато всяка част от секунда е от значение.

В много автошколи обаче бъдещите шофьори овладяват умението за захват на волана по неправилен начин. Най-честата грешна препоръка е да поставите ръцете си на 10 и 2 часа. Представете си волана под формата на циферблат и след това си представете къде са 10 и 2 часа. Такова захващане обаче се счита за неправилно и не е безопасно. По-точна информация предоставят специалистите, които преподават противоаварийно шофиране.

Водачът винаги трябва да държи волана с две ръце, освен когато превключва скоростите. Тази позиция ще ви позволи бързо да реагирате при възникнала екстремна ситуация и да извършите необходимата маневра. Ако има само една ръка на кормилото, водачът ще трябва да отдели време за прихващане. В съвременните автомобили се използва различен захват на волана, с който шофьорите трябва да свикнат.

Модерният волан има една особеност - анатомичен дизайн, който ви позволява удобно да го държите в правилната позиция. И така, страничните спици, които идват от центъра, имат специални вдлъбнатини в горната си част. Те са необходими за настаняване на палеца. С други думи воланът трябва да се държи (отново си представете циферблата на часовника) на 9 и на 3 часа. Тази позиция, освен че е оптимална за най-бърза реакция, предотвратява и пренапрежението на ръцете.

В допълнение, това разположение на ръцете на волана ви позволява да осигурите голям ъгъл на въртене по време на остра маневра. Можете да завъртите волана почти на 180 градуса. Това е полезна функция дори когато се използва в градска среда. Безопасността на маневрирането зависи много от позицията на ръцете върху волана, но за съжаление не всички автошколи могат да предоставят точна информация по този въпрос.

fallback
  • #11
    Някой ( преди 1 година )
    Аз волана си го държа с една ръка. По магистралата при по-висока скорост хващам и с другата, ама убий ме, не мога на 10 и 2 или 9 и 3 или нещо подобно. Някои на 12 го държат даже.
  • #10
    Мастича ( преди 1 година )
    Освен ергономията при позиция 9-3 има и още едно нещо - намалява се шанса ако се отвори въздушната възглавница да ви строши ръцете. Обаче това е на теория - практиката показва, че доста неопитни шофьори се стряскат и вдигат ръце преди катастрофа. По-лошо за тях от това няма...
  • #9
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Съгласен съм с написаното. Навремето ни учеха на 2 и на 10 ръцете. Аз карах преди това картинг. Там ни учеха на 3 и 9. И рали пилотите карат на 3 и 9. И във Ф1 воланът е така проектиран, че можеш да го държиш само на 3 и 9. За мен това е правилно.
  • #8
    Е ( преди 1 година )
    Мен преди 30 години ме учиха, че се държи на 10 часа и 10 мин.
  • #7
    Щирлиц ( преди 1 година )
    Оставете телефона на седалката,и хванете кормилото с две ръце.Лесно е.
  • #6
    Стефан Чурчулиев ( преди 1 година )
    Това е пълна глупост.
  • #5
    Косача ( преди 1 година )
    Аман от новатори! Воланът се държи на 2 и 10!
  • #4
    Уджаст ! ( преди 1 година )
    40 години съм държал неправилно волана ! От утре минавам на велосипед !
  • #3
    Психо ( преди 1 година )
    Много трудно с теЗ телефони и волана да държиш. Направо да се побъркваш...
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Едната ми ръка винаги е през прозореца, другата на скоростния лост
fallback
Последни