fallback

Знаете ли как правилно да държите волана?

Водачът винаги трябва да държи кормилото с две ръце, но къде трябва да са поставени те

Правилното захващане на волана на автомобила е въпрос, отговорът на който трябва да знае всеки шофьор. Експерти от различни области, включително психолози, правят изследване по тази тема. Едно е ясно със сигурност - безопасността на работа на автомобила зависи от правилния захват на волана. Това е особено важно в екстремна ситуация, когато всяка част от секунда е от значение.

В много автошколи обаче бъдещите шофьори овладяват умението за захват на волана по неправилен начин. Най-честата грешна препоръка е да поставите ръцете си на 10 и 2 часа. Представете си волана под формата на циферблат и след това си представете къде са 10 и 2 часа. Такова захващане обаче се счита за неправилно и не е безопасно. По-точна информация предоставят специалистите, които преподават противоаварийно шофиране.

Водачът винаги трябва да държи волана с две ръце, освен когато превключва скоростите. Тази позиция ще ви позволи бързо да реагирате при възникнала екстремна ситуация и да извършите необходимата маневра. Ако има само една ръка на кормилото, водачът ще трябва да отдели време за прихващане. В съвременните автомобили се използва различен захват на волана, с който шофьорите трябва да свикнат.

Модерният волан има една особеност - анатомичен дизайн, който ви позволява удобно да го държите в правилната позиция. И така, страничните спици, които идват от центъра, имат специални вдлъбнатини в горната си част. Те са необходими за настаняване на палеца. С други думи воланът трябва да се държи (отново си представете циферблата на часовника) на 9 и на 3 часа. Тази позиция, освен че е оптимална за най-бърза реакция, предотвратява и пренапрежението на ръцете.

В допълнение, това разположение на ръцете на волана ви позволява да осигурите голям ъгъл на въртене по време на остра маневра. Можете да завъртите волана почти на 180 градуса. Това е полезна функция дори когато се използва в градска среда. Безопасността на маневрирането зависи много от позицията на ръцете върху волана, но за съжаление не всички автошколи могат да предоставят точна информация по този въпрос.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Важното е да въртите геврека и да гледате накъде карате. А не да разчитате на "автопилота". А между другото ако карате джип офроуд не е добра идея да си държите палците отвътре на волана.
fallback
Последни