IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche 911 GT3 RS - 525 конски сили и DRS!

Състезателната кола получава редица подобрения и космическа цена

Porsche повдинга завесата над новата GT3 RS версия на своето 911 Type 992, която представлява по-мощен и много по-скъп вариант на „нормалното“ GT3. И както става ясно – никога досега не е имало такава разлика между двата модела.


Porsche 911 GT3 RS


Започвайки с двигателя, там разликата в мощността не е чак толкова сериозна. При новото 911 GT3 RS боксерът с 6 цилиндъра и обем 4,0 литра развива 525 к.с., което е с 15 к.с. повече от стандартния модел. Увеличението на мощността е постигнато благодарение на новите разпределителни валове, всмукателната система с единична дроселова клапа и системата за управление на клапаните, взета от моторните спортове.

Освен това, 7-степенната трансмисия PDK има по-къси предавки от 911 GT3. Това е достатъчно, за да се постигне ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди (3,4 секунди за GT3) и максимална скорост от 296 км/ч.


Porsche 911 GT3 RS


За удържане на цялата тази мощност новото Porsche 911 GT3 RS да разчита на моноблокови предни спирачки с фиксиран алуминиев апарат с шест бутала отпред (408 мм дискове) и задни спирачки с четири бутала от 380 мм. Като опция се предлага керамично-композитни спирачки с размери 410 мм отпред и 390 мм отзад. Джантите са от лека сплав, като са оборудвани с одобрени за движение по пътищата спортни гуми с размери 275/35 R 20 отпред и 335/30 R 21 отзад.

Очевидно всички тези подобрения са нищо без драстични мерки за намаляване на теглото. И благодарение на масовото използване на композитни материали (CFRP) - предни калници, покрив, преден капак, седалки и други, 911 GT3 RS тежи 1450 кг.


Porsche 911 GT3 RS


Промени има и във външния вид, като на очи се набива непропорционалният заден спойлер, чиято горна част е по-висока от покрив. Отпред има сплитер за разделяне на въздуха, който минава отдолу, а странични перки насочват въздуха навън. Отворите на ламелите на предните калници вентилират арките на колелата, докато въздухозаборниците зад предните колела намаляват въздушното налягане.

Тайната на представянето на новото 911 GT3 RS също се крие във факта, че вместо трите радиатора на предишната версия, той има само централен радиатор, както при 911 RSR, който победи в "24 часа на Льо Ман". Същият вариант се използва и при 911 GT3 R, като радиаторът е наклонен и позициониран в носа на спортния автомобил. Така той освобождава място отстрани за подобряване на активната аеродинамика.


Porsche 911 GT3 RS


По този начин регулируемите крила на предното и на задното крило в две части позволяват да се постигне обща притискаща сила от 409 килограма при 200 км/ч. Това е два пъти повече от GT3 RS (поколение 991.2) и три пъти повече от сегашното 911 GT3! Притискащата сила дори нараства до 860 кг при 285 км/ч.

Освен всичко друго, това ново Porsche е оборудвано със система DRS като стандарт (за първи път при състезателен модел на марката). С едно натискане на бутон е възможно да се намали съпротивлението и следователно да се увеличи скоростта по права линия, както при болид от Формула 1. Системата за аварийното спиране се възползва от функцията “въздушна спирачка", която позволява на автомобила да бъде аеродинамично спиран благодарение на активните елерони.


Още снимки на новия пистов звяр на Porsche - вижте в галерията:

Цената на новото Porsche 911 GT3 RS, налично в пакети Clubsport и Weissach, отговаря и на качеството на автомобила, като за Германия тя е 229 517 евро.


0 от 500
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    erm ( преди 1 година )
    Някой не е чел, че кутията е с по-къси предавки= по бързо ускорение-по-ниска максимална скорост.
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1,най-вероятно е грешка на писача,защото "обикновеното" ГТ 3 РС има максимална скорост над 310 км/ч,а това с този ДРС на моменти ще е над тази скорост.Така е когато някой преписва без да мисли.Иначе "най-слабото Порше в гамата на 911 е с макс 295км/ч.
  • #1
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нетипично GT3 - при това допълнително напомпано, а максималната скорост - 296 км/чНе че са малко де. Явно е доста опасно за шофиране като стигне 300. По принцип Поршетата стават доста неконтролируеми с висока скорост , така че със сигурност има защо да е ограничено.