Японският спортен седан е преди всичко Mitsubishi Lancer Evolution и Subaru Impreza WRX STI. Някой вероятно ще си спомни за Nissan Skyline с турбокомпресор, а други симпатизират на Toyota Mark II Tourer V/Chaser Tourer V, както и на Toyota Altezza RS200. Това обаче не е всичко, което японската автомобилна индустрия може да предложи. В нейната историята има автомобили, от които Европа ще остане изненадана. Ето и част от тях, събрани на едно място.
Забравените японски спортни седани (ГАЛЕРИЯ):
Lexus GS F
През втората половина на 2000-те неговият петлитров V8 UR-GSE двигател изглеждаше като артефакт и „стара школа“ на фона на европейските конкуренти, тъй като не разполагаше нито с турбо, нито с механичен компресор. Мощността му е 477 к.с. и 530 Нм. За сравнение, в арсенала на Mercedes-Benz E 63 AMG (W 212) има мотор с 585 к.с., BMW M5 (F10) произвежда 560 к.с., а Jaguar XFR-S - 550 к.с.
През втората половина на 2000-те неговият петлитров V8 UR-GSE двигател изглеждаше като артефакт и „стара школа“ на фона на европейските конкуренти, тъй като не разполагаше нито с турбо, нито с механичен компресор. Мощността му е 477 к.с. и 530 Нм. За сравнение, в арсенала на Mercedes-Benz E 63 AMG (W 212) има мотор с 585 к.с., BMW M5 (F10) произвежда 560 к.с., а Jaguar XFR-S - 550 к.с.


0