fallback

Най-технологичният руски седан - 680 к.с. и 4 секунди от 0 до 100 км/ч

Водородната версия на Aurus Senat се тества, но е далеч от производство

През 2018 г. руската компания Aurus представи флагманския си модел – лимузината Senat, която първоначално беше предназначена за управляващия елит. На нея вече се вози президентът Владимир Путин, като серийното производство стартира и луксозният седан се продава свободно.

Платформата за Aurus е създадена според всички съвременни канони - модулен принцип, както и възможност за използване на електрическо задвижване. Затова в единствения (засега) сериен модел на марката - именно Senat, е използвана хибридна схема с бензинов двигател и електромотор, който му помага. Очакваше се, че втората версия ще бъде електрическа кола, но това се оказа вярно донякъде, тъй като тя е с водородни клетки.

Екип на руското издание „За Рульом“ тества лимузината и разкри впечатленията си от нея. Първото от тях е свързано с теглото. Фактът, че водородният седан няма тежък V8 двигател, няма тежка автоматична скоростна кутия, както и батерия, би трябвало да означава сериозно преимущество откъм тегло. То обаче не е толкова съществено, като този Senat е само със 100-150 кг по-лек от хибридния вариант. А това се дължи на резервоарите за водород, електрохимически генератор, инверторът и другата електроника.

Посочва се още, че единствено стикерите по купето издават водородния Aurus, като ексклузивността на автомобила е подчертана от белия цвят. Тестовият прототип разполага с два електромотора – по един на всяка ос, но има и възможност да поставяне на трети, което ще гарантира съвкупна мощност от 680 к.с.

„Под капака не се вижда нищо излишно. Остава само да включите въображението и да си представите как изглеждат електрохимичен генератор, контролни блокове и електрически мотор под декоративен капак. Всеки двигател произвежда 170 kW номинална мощност и 250 kW пикова мощност (съответно 231 и 340 к.с.). За сравнение - хибридният Сенат има 598 сили. Всичко това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4 секунди“, отбелязват в анализа си руските журналисти.

Отбелязва се още, че в двата задни калника са поставени люкове. Отляво е този за зареждане с водород, което заема няколко минути – горе-долу толкова колкото и с бензин. Отдясно е конекторът за зареждане на батерията, като автомобил може да се захранва и от стационарна мрежа. Благодарение на малкия капацитет на батерията, това няма да отнеме много време дори от обикновен контакт.

Като силни страни на модела се посочват перфектната шумоизолация, както и „мекото“ возене. Силните страни обаче се компенсират от високата цена и липсата на инфраструктура за водородни автомобили. В момента в света се продава само един модел с такъв тип задвижване – Toyota Mirai, който струва 65 000 долара. Близкият като размери седан Camry е наполовина по-евтин, а всъдеходът Land Cruiser струва с 6000 долара по-малко.

Тествалите прототипа отбелязван, че интериорът на водородния Senat е модерен и монументален, като e изпипан до последния детайл. Има прожекционен дисплей, а всички седалки са отопляеми. Малък LCD-дисплей е вграден в селектора за задвижване между седалките. Справянето с менюто обаче отнема доста време, тъй като има прекалено много настройки.

„На теория автомобил, задвижван с водород, може да не е по-скъп или дори малко по-евтин от чисто електрически. Разходите за електрохимичен генератор и резервоарите за водород ще бъдат покрити от липсата на батерия с голям капацитет. За да може обаче теорията да се доближи до практиката, трябва да се стигне до серийно производство“, отбелязват от „За Рульом“.

Още снимки на водородния Senat - вижте в галерията:

И допълват, че водородният Senat трябва да премине още редица тестове, преди да стигне до серийно производство. А също така, че пускането на подобен автомобил на пазара в Русия засега изглежда утопия, тъй като в цялата страна има само 3 станции за зареждане с водород. И трите са в Москва или около нея, като достъпът до тях не е разрешен.

Снимки: За Рульом

fallback
  • #14
    6667 ( преди 2 години )
    Винаги чета статиите ви за вуликите руски постижения не за друго ами за да се посмея. Хахахаха
  • #13
    Jonny2749 ( преди 2 години )
    Тези, обожателите на водка също на сърпове и чукове ютия която се изключва сама като достигне определена температура не могат да направят камо ли технологичен седан...
  • #12
    Реалист ( преди 2 години )
    Колкото са добри в автомобилостроенето толкова са добри и в военната техника.Абе хора, не разбрахте ли, че тези пияници са царе на пропагандата.
  • #11
    До 9 ( преди 2 години )
    Нападана?!?! Кога бе?!?! От кой бе?!?! След 1944 г колко държави са нападали Терорусия и колко държави е нападала и "анексирала" тя!!!!!
  • #10
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Градски, правителствен автомобил за Москва. Извън Москва УАЗки и Ниви....Това е руската реалност...
  • #9
    До 3 ( преди 2 години )
    Имаш ли представа какво означава 1450 зарядни станции на Тесла в САЩ? На всеки 6-7 хиляди кв. километра станция. И пак ще зарежда 40 минути уж бързо зареждане. Карайте си ги теслите. В Европа ще дойдат след 10 години, когато имат друг сервиз освен Виена. До тогава всички европейски марки ще изкарат 101 модели със сервизна структура, японци и китайци идват. Вече не можеш ги спря с евро6, защото са на ток.Колкото сега виждаме американски коли в Европа , толкова и тогава ще бъдат. Тоест, няма ги.
  • #8
    Всичко си правят сам ( преди 2 години )
    лимузината е страхотна и в стандартният хибриден вариант. Страната е нападана от стотици години и се налага да си дава половината пари за отбрана.
  • #7
    Пропов ( преди 2 години )
    Няма нужда да си губя времето и да чета подробно за този Франкенщайн. Още от пръв поглед е ясно. Нагло копие на Ролс. По нагло и от китайските. Какво да очакваме вътре. Нещо от Порше, Порше не биха участвали в проект , който изглежда като техен именит конглокент. Нито от имиджова, нито от правна гледна точка това би било възможно. Някой нагло лъже или да речем изопачава нещата.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Много ми е интересно от къде ще вземат почти всички компоненти за тази кола? Че дори за сегашната версия с ДВГ. Разработката е на Порше, пък до колкото ми е известно това е компания в "неприятелска" държава от "загниващия" запад.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    безаналогова пародия на автомобил
fallback
Последни