fallback

Porsche Taycan счупи рекорда на "Нюрбургринг"

Версията Turbo S се оказа с цели 2 секунди по-бърза от Tesla Model S Plaid (ВИДЕО)

Още преди представянето си, Porsche Taycan започна да поставя рекорди. През август 2019 година, версията Turbo направи обиколка на легендарната писта "Нюрбургринг" за 7 минути и 42 секунди, като предсериен прототип, в ръцете на тестовия пилот Ларс Керн. Първият електромобил на марката, обаче, бе детрониран през септември 2021, когато Tesla Model S Plaid се с прави с трасето за 7:35 мин.

Сега, германската спортна марка отново си взе титлата, този път с версията Turbo S на електромобила. Трябва да отбележим, че тя не е масовата, а е оборудвана с нов високодинамичен пакет и Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). С изключение на спортните седалки и предпазната клетка, която е задължителна при такива опити, автомобилът е напълно сериен и тежи точно толкова, колкото екземплярите в шоурумовете.

Зад волана на Porsche Taycan Turbo S отново бе пилотът Ларс Керн, който успя да постави нов рекорд, изминавайки 20,8-километровото трасе на Нюрбургринг за 7 минути и 33 секунди (по-конретно 7:33.350). С което успя да "отреже" рекорда на Tesla Model S Plaid с около две секунди.

Ако не сте запознати с новия динамичен пакет за Taycan, той включва неща като 21-инчови колела, обути с гуми Pirelli P Zero Corsa, а системата Porsche 4D Chassis Control е с ъпдейт на софтуера. Клиентите могат да поръчат Taycan Turbo S с този пакет през Porsche Tequipment, но към момента само за германския пазар.

С цена от 13 377 евро, новият пакет се предлага единствено за Taycan Turbo S от моделната 2023 година, чието производство започна в края на миналия месец. Комплектът е ретрофит, който ще бъде монтиран на автомобили, след като собствениците ги получат. Посочената цена включва транспорт и ДДС, като гаранцията не се засяга.

Вижте видео от рекордното постижение:

И докато Taycan Turbo S успя да подобри рекорда на Model S Plaid, той все пак не е най-бързия електромобил на Нюрбургринг генерално. Nio EP9 завъртя трасето за 6 минути и 45 секунди през май 2017 година, но не се броеше за постижение на сериен автомобил, тъй като по онова време бяха асемблирани едва 16 бройки. Сходна е и ситуацията с построения в един екземпляр Volkswagen ID. R и неговата забележителна обиколка от 6:05 минути през юни 2019 г.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Само макак би сравнил лагерницата Тресла с което и да е Порше.
  • #7
    До 2 ( преди 2 години )
    "Нали уж трябваше да правим преход към зелена икономика а се оказва че на пазара все още няма нито един масов електрически автомобил който наистина да е по добър една обикновена дачия на газ."Всички масови автомобили са по-добри от dacia на газ. А Тесла модел У вече е най-продавания модел, по приходи тази година, а догодина се очаква да стане най-продавания като бройки с над милион продажби годишно. Това не е ли масово според тебе? Разбира се че в началото ще се почне от скъпите модели.
  • #6
    До 1 ( преди 2 години )
    Незнам какво знаеш за Тесла, но Тесла в Европа не продава американски! Качеството на Тесла Модел 3 и У е доста добро, защото се прави в Китай и сега в Берлин. Качеството на американски и тези, няма нищо общо.
  • #5
    Статистика ( преди 2 години )
    Двата абсолютни рекорда за МПС в цялата история на Нюрбургринг са 6:05 за електромобила VW ID.R и 5:19 за Porsche 919 Hybrid Evo, поради ниското тегло под тон. С други думи никоя кола на бензин не може да свали под 6:16 (Porsche 956). Този рекорд за чисто ДВГ си стои от 1983-та и явно това е физическият лимит на буталния двигател. 30 години "уж" прогрес. Няма милиметър напредък. Още тогава е стигнат лимита и дотука само: прах в очите - дай си парите.
  • #4
    До номер 2 ( преди 2 години )
    Има масов автомобил п около две години Дачия спринг му се вика.Отиваш до представителството и ти прават оферта.
  • #3
    До 2 ( преди 2 години )
    Ако под добър имаш в предвид само цена то тогава за жалост няма добри модели колкото Дачия нито на ток нито на гориво но иначе за долу-горе адекватна цена за характеристиките има ИД3, 500 и Ениак. Малките еднолитрови мотори ест са най-икономични и масови и покриват най-лесно еконормите за това ще са значително по-евтини до евро 7 през 2025г. когато се планират и по-евтини електромобили като ИД2, Рено 5 и Тесла 2 тогава ще навлязат масово и на под средните цени
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    А кога ще видим евтини и качествени електрически автомобили с голям пробег? Защо всички се заиграват с луксозния сегмент? Нали уж трябваше да правим преход към зелена икономика а се оказва че на пазара все още няма нито един масов електрически автомобил който наистина да е по добър една обикновена дачия на газ.
  • #1
    Факт ( преди 2 години )
    А бе на ускорението дори от Лусид пада и то позорно та не знам.ИНАЧЕ тесла е минало некачествена бричка не знам колко деца има мъск и кво продава но като качество на изражотката Лусид са 10 класи на теслата
fallback
Последни