fallback

Porsche Taycan счупи рекорда на "Нюрбургринг"

Версията Turbo S се оказа с цели 2 секунди по-бърза от Tesla Model S Plaid (ВИДЕО)

Още преди представянето си, Porsche Taycan започна да поставя рекорди. През август 2019 година, версията Turbo направи обиколка на легендарната писта "Нюрбургринг" за 7 минути и 42 секунди, като предсериен прототип, в ръцете на тестовия пилот Ларс Керн. Първият електромобил на марката, обаче, бе детрониран през септември 2021, когато Tesla Model S Plaid се с прави с трасето за 7:35 мин.

Сега, германската спортна марка отново си взе титлата, този път с версията Turbo S на електромобила. Трябва да отбележим, че тя не е масовата, а е оборудвана с нов високодинамичен пакет и Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). С изключение на спортните седалки и предпазната клетка, която е задължителна при такива опити, автомобилът е напълно сериен и тежи точно толкова, колкото екземплярите в шоурумовете.

Зад волана на Porsche Taycan Turbo S отново бе пилотът Ларс Керн, който успя да постави нов рекорд, изминавайки 20,8-километровото трасе на Нюрбургринг за 7 минути и 33 секунди (по-конретно 7:33.350). С което успя да "отреже" рекорда на Tesla Model S Plaid с около две секунди.

Ако не сте запознати с новия динамичен пакет за Taycan, той включва неща като 21-инчови колела, обути с гуми Pirelli P Zero Corsa, а системата Porsche 4D Chassis Control е с ъпдейт на софтуера. Клиентите могат да поръчат Taycan Turbo S с този пакет през Porsche Tequipment, но към момента само за германския пазар.

С цена от 13 377 евро, новият пакет се предлага единствено за Taycan Turbo S от моделната 2023 година, чието производство започна в края на миналия месец. Комплектът е ретрофит, който ще бъде монтиран на автомобили, след като собствениците ги получат. Посочената цена включва транспорт и ДДС, като гаранцията не се засяга.

Вижте видео от рекордното постижение:

И докато Taycan Turbo S успя да подобри рекорда на Model S Plaid, той все пак не е най-бързия електромобил на Нюрбургринг генерално. Nio EP9 завъртя трасето за 6 минути и 45 секунди през май 2017 година, но не се броеше за постижение на сериен автомобил, тъй като по онова време бяха асемблирани едва 16 бройки. Сходна е и ситуацията с построения в един екземпляр Volkswagen ID. R и неговата забележителна обиколка от 6:05 минути през юни 2019 г.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Да бе, този така наречен пакет е абсолютно сериен, така наречения пдка, за българските разбирачи. Това е нещо като амг спортен пакет за Мерцедес. Личи си колко си в час, щом този сайт ти е меродавен а нямаш акъл да влезеш да провериш в сайта на Порше или Нюрбургринг. Явно вървиш само в кръчмата на село. Ако всички електрофили сте такива капацитети, ясно защо ви харесва Тресла и електричките, като цяло.
  • #17
    До долния ( преди 2 години )
    Хайде първо се научи да четеш. Това не е стандартния Турбо s, а е модифициран с допълнителен пакет, цитирам от статията:'Сега, германската спортна марка отново си взе титлата, този път с версията Turbo S на електромобила. Трябва да отбележим, че тя не е масовата, а е оборудвана с нов високодинамичен пакет и Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)."
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Искаш ли да се обзаложим, че когато Тесла подобри този рекорд, като си сложи новите спирачки проектирани за писта, новите гуми и използва специалния режим трак mode, който е специално за писта и не беше наличен по време на рекорда, разликата ще бъде повече от 5 секунди, при положение че ти казваш че и 2 са били адски много?
  • #15
    До долния ( преди 2 години )
    Като си пишеш толкова начетен, спокойно можеш ли да провериш, че това беше напълно официален рекорд на Порше тайкан, като си правиха огромен пиар, че виждаш ли porsche произвеждали спортни автомобили за разлика от Тесла, която може да се движи само направо. И Тесла и затвори устите със 7 секунди по-бързо време със семейния си автомобил. Както виждаш цяла година и специални модификации бяха необходими на porsche, за да бие времето на семейния автомобил с някакви си две секунди дори с турбо S.
  • #14
    Block me again ( преди 2 години )
    Това време на Тайкана е всичко друго, но не и официално. Това сега е официалното време. Личи си колко акъл имаш щом черпиш информация от сайтове, като този. Човекът от долу ти е написал много ясно, но ти явно не си на ти с чуждите езици. Като влезеш в страницата на Нюрбургринг, там има всички официални времена. Това сега е Турбо S, на всички модели на Порше, това е върховата версия. Демек това се сравнява с s plaid, а не Турбо. Чети, не боли, а същевременно не се излагаш после и не ставаш смешен
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Виждам че ти е трудно да се справиш с google, но поне статията не прочете ли? Цитирам:"През август 2019 година, версията Turbo направи обиколка на легендарната писта "Нюрбургринг" за 7 минути и 42 секунди, като предсериен прототип, в ръцете на тестовия пилот Ларс Керн. Първият електромобил на марката, обаче, бе детрониран през септември 2021, когато Tesla Model S Plaid се с прави с трасето за 7:35 мин." И не забравяй, че Порше тайкан е проектиран за спортен, а Тесла за семеен автомобил!
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви 7 секунди, ти нормален ли си. Нюрбургринг има сайт, отвори го. 7.35 за s plaid, 7.33.95 за Кайен. Тази щайга не може да бие Кайен, а ти ми говориш за 7 секунди за Тайкан. Ти на какви наркотици си. Виж че си смешен.
  • #11
    До долния ( преди 2 години )
    Дори не се сещаш колко много комплименти направи на Тесла и доказа че е по-добър автомобил от porsche. Сам казваш че две секунди на пистата са много, но май си пропуснал, че Тесла разби рекорда на Порше тайкан с цели 7 секунди, още като излезе от завода. След като според тебе не може да завива, как направи 7 секунди по-бърза обиколка с базовите некачествени спирачки, със старите гуми, които не са за високи скорости и съответно ограничение на скоростта до 250 км в час?
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти имаш ли си на представа, колко много са 2 секунди. Естествено, че е на писта, на права отсечка се хвалят, че са бързи само щайги на колела, може даже и да не завива. Колата е важно колко е бърза на писта. Всеки *** може да дава газ на право, нищо интересно няма там. Тесла има само една опорка, драг. Това обаче е 10 процента от това което трябва да притежава една кола. Децата обаче не го знаете това.
  • #9
    До долния ( преди 2 години )
    Затова ли се налага Порше да правят специални пакети, за да могат да подобрят рекорда на Тесла поне с 2 секунди? Хайде малко по-сериозно, а? И както виждаш е на писта, а не на правата отсечка.
fallback
Последни