IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първата луксозна кола в света стана на 130 години

Султанът на Мароко купува Daimler Motor Car през август 1892 г.

Германската компания Mercedes-Benz отбеляза на своя сайт 130 години от създаването на емблематичния Daimler Motor Car 1892, който се смята за първият представителен (луксозен) автомобил в света.

 

2ad1b8f3-8f90d964f34496b4b5f567b1791eb274.jpg

 

В края на 19-ти век Готлиб Даймлер и неговият главен инженер Вилхелм Майбах решават да привлекат богати клиенти. И изработват каросерия на Daimler Motor Car от ценни дървета в работилницата за карети на Otto Nägel, която обслужва германския елит. Седалките са тапицирани с кожа.

Първите коли са много скъпи, но е пресилено да се нарекат луксозни. Но все пак, за времето си са били такива. Първият купувач на Daimler Motor Car е султанът на Мароко - Мулай ал-Хасан I. За да се предпази от горещото африканско слънце, колата е оборудвана с кадифен балдахин, пискюли от златни нишки и абаносови украси. Корпусът е дело на студио от Щутгарт - Otto Naegele. Доставена е на 31 август 1892 г. и лично султанът се е подписал, че я получава, а това се доказва с документ.

 

298697080_5330652500363999_7078569389438261121_n.jpg

 

Мулай ал-Хасан I използва автомобила до 1894 г. и влиза в историята като първият, купил кола от Daimler-Motoren-Gessllschaft (DMG), а също и първият владетел, който притежава кола, задвижвана от двигател с вътрешно горене. Впечатлен от автомобила, той си купува и моторна лодка с двигател на DMG.

Серията на автомобила е малка - до 1895 г. са произведени ръчно само 12 Daimler Motor Car. Двигателят е двуцилиндров 1.0-литров с мощност 2 к.с., което позволява да развива скорост от 18 км/ч. Скоростна кутия е 3-степенна ръчна и с иновативно задвижване с предавки, а не с верига.

 

b338c460-2540e2681d604f0a1244b763a02c8a61.jpg

 

Главният дизайнер на Daimler Motor Car - Макс Шрьотер, е взел за основа автомобила на Готлиб Даймлер и Вилхелм Майбах, модел 1889 г., който има железни колела. В новия модел вече са монтирани гумени колела на марката Hamburger Gummiwerk. Спирането става чрез натискане на външната част на гумата, а любопитно е, че охлаждащата течност тече през тръбите вътре в рамката.

Един от екземплярите Daimler Motor Car 1892 е изложен в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт заедно с два луксозни автомобила от 30-те години - модели 770 (W07).

 

 

0 от 500