Автомобилите с дизел двигател с турбокомпресор са предпочитани от мнозина заради тяхната ефективност и нисък разход на гориво. Факт е обаче, че при тях ремонтите са скъпи и сложни. Затова и трябва да се внимава много при работата с тези задвижващи агрегати, за да може „животът“ им да бъде увеличен максимално, като през това време те да служат безпроблемно на собственика.
Експертите от изданието Car съставиха списък от 7 правила за работа с този тип двигатели, чието спазване ще бъде от полза на шофьорите. Придържането към тях не е никак трудно, а ползите от това са големи.
7 правила за работа с дизелов турбодвигател (ГАЛЕРИЯ):
Внимание при стартирането на мотора
След стартиране на турбодизелоия двигател не се препоръчва повторно форсиране в момент, когато маслото все още не е запълнило каналите и ниши. В противен случай турбината работи почти на сухо, което ще доведе до ускорено износване на турбокомпресора. Когато дизеловият двигател е стартиран, трябва да го оставите на празен ход за пет до седем минути. След потегляне е необходимо е да се движите с с ниска скорост, като постепенно увеличавате натоварването.
След стартиране на турбодизелоия двигател не се препоръчва повторно форсиране в момент, когато маслото все още не е запълнило каналите и ниши. В противен случай турбината работи почти на сухо, което ще доведе до ускорено износване на турбокомпресора. Когато дизеловият двигател е стартиран, трябва да го оставите на празен ход за пет до седем минути. След потегляне е необходимо е да се движите с с ниска скорост, като постепенно увеличавате натоварването.