Ако собственикът на един автомобил иска той да служи дълго време, тогава в допълнение към навременната поддръжка е необходимо не само да я гледа и слуша, но и да я помирише. В крайна сметка миризмите могат да разкрият тревожните симптоми на тежки автомобилни заболявания. Един от тях е миризмата на изгоряло масло, която може внезапно да се появи в кабината.
Първото, което трябва да се знае е, че подобна миризма изобщо не е нормална. И при нейната поява трябва да се подхожда предпазливо. В кабината изобщо не трябва да има чужди миризми, с изключение на тези от тапицерията и вътрешната пластмаса. Всичко друго е отклонение от нормата, което изисква сериозно проучване.
И така, откъде идва миризмата на изгоряло масло в купето? Първо, необходимо е да проверите всички тръби и техните връзки, както и уплътненията, в това число тези на цилиндровия блок и на капака на клапаните. В резултат на износване, продължителен престой или работа в критични режими, както и след намесата на неквалифицирани специалисти, е твърде възможно да се появи теч на някое от тези места.
Пръскане на масло, което след това се нагрява и буквално се изпича, може да бъде причинено и от излишък на смазка в двигателя или скоростната кутия. За да бъде избегнато всичко това, шофьорът трябва по-често за поглежда под капака и да обслужва колата си според изискванията на автомобилния производител. Въпреки това, може да се усети миризма на трансмисионна течност.
Ако течът е от кутията, тогава миризмата ще се усети както по време на паркиране, така и в движение. В механичната скоростна кутия, например, миризмата на изгоряло масло може да се появи, когато лагерите са износени. Тогава смазката просто започва да навлиза от скоростната кутия в кошницата на съединителя, където изгаря. Този проблем може да бъде разпознат не само по миризмата, но и по капките трансмисионна течност върху тротоара точно под скоростната кутия и съединителя.
Ако скоростната кутия е автоматична, миризмата на изгоряло масло подсказва за сериозно износване на триещите се компоненти. В този случай е по-добре трансмисията да бъде прегледана от специалист, тъй като нейната конструкция е по-сложна и съответно се нуждае от диагностика.
Миризма на изгоряло масло в купето може да се появи и по напълно безобидна причина - просто е разлято малко при доливане или смяна. И когато двигателят загрее, разлятото масло започна да гори. Ето защо, ако сами сменяте маслото и масления филтър, след всички манипулации не забравяйте да използвате парцал и да избършете петната.
Някои шофьори могат да объркат миризмата на изгоряло масло с тази от изгоряло окабеляване. И този проблем ще бъде много по-сериозен. Ако в кабината се появи външна миризма и дим, тогава е необходимо спешно да изключите двигателя, да излезете от автомобила и да помогнете на всички пътници да излязат. След това трябва да отворите капака и да откачите клемите на акумулатора. И да, не забравяйте, че в колата, освен аптечка, крик и резервна гума, трябва да има и пожарогасител. Защото, повреденото окабеляване може да причини пожар.
И най-важното - ако в кабината се появи миризма на изгоряло масло, не се паникьосвайте. Достатъчно е да си спомните дали сте сменили маслото онзи ден. Възможно е причината за миризмата да са няколко разлети капки. Ако обаче това не е така, тогава трябва внимателно да проверите цялото двигателно отделение. И ако не можете сами да идентифицирате източника на изтичане на трансмисионна течност, тогава се доверете на специалисти, защото този проблем изисква своевременно решение.