Компактните и малките SUV-модели процъфтяват от 2000-те години насам, като Volkswagen също има сериозна заслуга за това. Модели като Tiguan, T-Roc и T-Cross продължават да се продават много добре, но във Волфсбург експериментираха и с други концепции. И една от тях донесе успех на друг голям производител на автомобили.
През 2007 г. VW пуска на пазара първия Tiguan, като едновременно с това прави и проучване за малък SUV. А Луис Вейга, който е част от дизайнерския център на компанията, създава модел, базиран на популярния по това време в Южна Америка хечбек Fox.
Идеята на дизайнера е подобна на тази на Ford, където EcoSport е базиран на Fiesta. Резултатът е автомобил с квадратен силует, който багажник на покрива и високо разположен задни светлини. Машината е качена на 15-цолови джанти – същите като на Fox, а предницата напомня е в стила Volkswagen използва в европейската си моделна гама по онова време - с решетка във формата на щит и фарове, които стърчат над предната част на каросерията.
Правоъгълните огледала също придават на концепцията известен чар, а кръглите фарове за мъгла в долната част на бронята подсилват грубото впечатление. Моделът е напълно завършен, като снимките да направени през 2007 г. в студиото на Volkswagen Design Potsdam в Берлин:
„По това време отговарях за новите пазари и направих това предложение за SUV на платформата на Fox. Бях абсолютно сигурен, че SUV-моделите ще бъдат много добре приети, особено на пазари като Южна Америка и Азия, но изглежда, че подраних с идеята си", коментира Вейга.
Във Volkswagen не проявяват никакъв интерес, но пък идеята на дизайнера стига до Kia, където малко по-късно разработват Soul. Всъщност линиите на всъдехода Fox силно напомнят на модела от Южна Корея, което се появи на пазара няколко години след това.
Трябва също да се помни, че по това време VW предлага модели миниванове, базирани на компактни автомобили, като Golf и свързания с него Golf Plus. Усилията на Вейга обаче не отиват напразно, тъй като VW Group използва някои детайли за бъдещата Skoda Yeti.