BMW M не е единствената германска „запазена марка“, която тази година празнува своя 50-ти рожден ден. Точно за летните олимпийски игри през 1972 г. своя световен дебют отбеляза и първото Auidi 80. То носеше кодово название B1 и създаде един нов сегмент на пазара – компактни седани или серия B.
Моделът има огромен принос за историята на марките и нейните продажби. Освен че е истинска класика, Audi 80 и неговите наследници дават път на редица иновации. Те включват 4-цилиндровия TDI, задвижването quattro със самоблокиращ се централен диференциал, трансмисията с двоен съединител и спортния диференциал на задната ос. Няма как са бъдат пропуснати и 5-цилиндровите мотори на марката, както и началото на на RS-моделите.
Първото Audi 80 е леко, като базовият модел с две врати тежи едва 835 кг. То е с компактни размери – дължина от 4,18 метра и междуосие 2,47 метра, като прави впечатление не само с отличното си управление, но и с ниския разход на гориво. Това му носи титлата „Автомобил на годината в Европа“ през 1973 г. и го превръща в хит на пазара не само в Европа, но и в САЩ, където се продава като Fox.
Още снимки на легендарния модел - вижте в галерията:
Като казваме „хит на пазара“, това означава над милион продажби. Ако добавим и неговия наследник Audi A4 (от B1 до B9), то общият тираж на модела до момента е 12,5 млн бройки, продадени по цял свят.
Снимки: Audi