IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още трикове как да разберете дали километражът е превъртян

Манипулираните показания за пробега на превозното средство си остават сериозен проблем

При закупуване на употребяван автомобил винаги има риск да получите екземрляр, чийто километраж показва фалшиви стойности. Неведнъж сме ви разказвали за това, но сега ще добавем още няколко съвета за това как да разберете дали километражът на колата е превъртян. Експертите родължават да дават нови препоръки за определяне на фалшивите показания пробег на превозното средство.


километраж


При съвременните автомобили пробегът се съхранява освен в таблото и в ECU, както и в други блокове за управление на автомобила. Пълната пренастройка на тези индикатори е доста скъпа процедура, така че повечето нечестни продавачи спестяват пари, като променят стойностите само на километража. В този случай реалният пробег на автомобила може да се определи чрез свързване на специален скенер към колата, който притежават повечето оторизирани сервизи на отделните марки.

Но купувачът може да определи приблизителния пробег на автомобила и по редица косвени признаци. В този случай обаче трябва предварително да проучите съответната информация в глобалната мрежа, тъй като автомобилите имат различно качество на довършителните материали, така че износването също ще бъде различно. В същото време трябва да имате едно на ум, че преди продажба продавачът може да замени силно износени автомобилни части.

Ето и някои от нещата, които е добре да погледнете: Годината на производство на предпазния колан трябва да съответства на годината на производство на автомобила или да е с една година по-малко. Необходимо е да се обърне внимание на състоянието на волана, скоростния лост, гумените повърхности на педалите, седалката на водача и основните бутони за управление.


километраж


Мътните фарове при пробег от 70 000 - 80 000 км също са признак за неверни показания на километража, тъй като обикновено започват да помътняват след пробег над 200 000 км, макар и автомобилът да е по-нов.

Новите спирачни дискове, монтирани на автомобил, който е изминал не повече от 50 000 км, могат да показвт също, че данните на километража не са верни. Окачването не се нуждае от ремонт на автомобили, изминали до 100 000 км.

В заключение си струва да повторим основния съвет, че когато купувате кола , не трябва да бързате и да вярвате на всичко, което казва продавачът, трябва да проверите всичко внимателно.


0 от 500
  • #39
    5 rate up comment 3 rate down comment
    #24 ( преди 6 дни )
    До Канадеца: Прегледайте пазара на коли в mobile.bg и autoscout24.bg. Там, в mobile.bg ще видите как се продават 5 годишни коли нов внос на по 120-150 х. км и над 8 годишни коли, пак нов внос "само на 96 х. км". Първата ми кола беше от тези 8 годишните с "96 х. км" пробег, внос от Австрия, уж с една собственичка, а се оказаха три. Километражът също се оказа манипулиран. Да не почвам да говоря какви и колко ремонти правих. Всичко е до късмет и всичко е възможно.
  • #38
    6 rate up comment 5 rate down comment
    #24 ( преди 6 дни )
    Отново до Канадеца: в третият си коментар Ви показах, че дори и в България е възможно да се навъртат по 30 х. км годишно. Не твърдя, че някой ще тръгне да манипулира километраж на кола, карана в България, нито твърдя, че не е възможно кола, карана в чужбина да е на малко километри, дори и на 10 и повече години. Това, че колата е минала повече от 15 х. км средно на година не означава, че е била служебна, особено за чужбина. Прегледайте пазара на коли в mobile.bg и autoscout24.bg.
  • #37
    3 rate up comment 2 rate down comment
    #24 ( преди 6 дни )
    До вникващият съдържанието от Канада или с коли от Канада: съдържанието на статията описва пазара на коли нов внос от Европа - основно Австрия, Германия, Италия, Швейцария, Нидерландия. Основното в статията е, че масово се променят реалните показанията на километража на колите. В първият и вторият си коментар дадох пример за непипана в това отношение кола, която е от Швейцария и за почти 8 години без 2 месеца бе изминала почти 180 000 км. Също посочих и какъв пробег има колата сега в България.
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Аз живея в София, колата е практически единствения начин по който се придвижвам. Офисът ми е на 4 километра от дома, примерно веднъж седмично се налага да отида до другия край на града (да речем 20 км общо), Веднъж или два пъти годишно ходя до вилата (150 км отиване и връщане). При това положение по някакъв необясним и за мен начин успявам да навъртя почти 5000 км годишно, съдейки по километража.
  • #35
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Една вметка, към хората, които отделят по няколко часа дневно за пътуване до работа и обратно.Преди години се замислих колко време от живота ми минава в пътуване до раб. място.Аз пътувах по 1 час в посока. На седмица губех по 10 часа само от пътуването, на месец над 40, на година над 460. При 40 години трудов стаж, човек би изгубил над 2(две) години от живота си в пътуване до работа и обратно...ако пътува 2 ч. дневно!Осъзнавайки това напуснах работа и си намерих нова на 4,8 км от дома.
  • #34
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 29-30 ( преди 1 седмица )
    И това е така, защото в САЩ и Канада е много често срещано да има по 2, че дори и 3 автомобила на домакинство!Съвсем резонно, няма как да се навъртат такива разстояния на всеки един автомобил.Човек не се замисля за подобни неща, но много често има един автомобил, които се ползва повече в семейството, а друг/други почти не се карат и на тях им се навъртат наглед невъзможно малко километри.Не всички автомобили на пазара са служебни, че да имат навъртяни по 30-50 000 годишно!
  • #33
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 29-30 ( преди 1 седмица )
    Едва ли е нужно да Ви обяснявам разликата в териториите и разстоянията между Канада и болшинството от другите държави по света.Чисто и просто споделих личен опит, при закупуването на автомобили тук, както и да покажа какъв е бил средния им пробег.Елементарно е да се провери колко средно е пробега на автомобилите за дадена държава. И учудващо за мнозина, той е доста по-нисък от умопомрачаващите 30 000км.Не е такъв, дори за САЩ и Канада ,където автомобилът е начин на живот!
  • #32
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 29-30 ( преди 1 седмица )
    Не знам какво се опитвате да учите, но със сигурност не умеете да четете, вникнете и осмисляте написан текст. Аз живея в чужбина(Канада). Аз Ви дадох пример с 3(три) закупени от мен автомобила на старо (2 от който от официален дилър) пак в Канада. Аз Ви написах километрите на всяка една от колите при закупуването им, както и тяхната възраст към онзи момент. Ако умеехте да вниквате в текста, то щяхте да обърнете внимание, че нито една от тези коли не е имала пробег по-голям от 18 000 км годишно ...
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Реалист ( преди 1 седмица )
    Много е важно да се уточни дали става въпрос за дизел или бензин. При дизела нещата са ясни. Смятате поне по 20 000 на година ако е карана е Европа. Разкази от сорта колата е карана от инвалид, старец и т.н са несериозни. През 2020 г. си купих Рено Лагуна 3 2008 на 196 000 като като колата е седяла 2 години
  • #30
    7 rate up comment 4 rate down comment
    #24 ( преди 1 седмица )
    До 10, 26 и 27 ... В чужбина колите се карат, не стоят в гаражите или по паркингите като у нас. Примерът по-долу Ви показва и доказва, че това, което Ви се струва невероятно или непостижимо и то с лична кола си е съвсем постижимо. Колкото до мен - миналата година сменях масло и филтри януари и ноември - това го правя на всеки 10 х. км. На година минавам средно 10-12 х. км и твърдя, че не си карам колата много, а в чужбина се кара. Не смятам, че е нужно повече да Ви уча на математика, лека вечер.