IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо трябва да се обслужва и километражът?

Малко шофьори обръщат внимание на този важен елемент от автомобила

Пряка отговорност на собственика е да следи техническото състояние на автомобила. Ако това не бъде направено, в крайна сметка именно той рискува да се сблъска първо с поредица от дребни проблеми, които след това могат да се превърнат в още по-сериозни неприятности. А те могат да бъдат причинени дори от такава дреболия като дефектен кабел на скоростомера.


скоростомер


Оказва се, че голяма част от шофьорите пренебрегват километража. Той им служи единствено, за да разберат с каква скорост се движат и съответно да избегнат инциденти на пътя, както и получаване на едни красиви снимки на техния автомобил, придружени от писмо, в което са уведомени, че са нарушили правилника за движение. И трябва да платят глоба.

Всичко обаче се променя, ако устройството не работи. Грубо казано, скоростомерът има кабел, който механично свързва стрелката на устройството с изходния вал на скоростната кутия. Тази връзка осигурява най-верния индикатор за скоростта след всички трансформации, тъй като се намира на изхода от контролната точка. Така че: проблемите с кабела могат да причинят сериозни финансови загуби за собственика на автомобила.

Между другото, самият кабел е доста надежден елемент от системата за измерване на скоростта. Той обаче също може да излезе от строя, ако през целия период на притежание на автомобила не бъде проверен. Така, например, гайката, закрепваща кабела към задвижващата система, може да се разхлаби. В резултат на това стрелката на скоростомера започва да потрепва, да работи нестабилно или дори замръзва на едно място. В случая решението е гайката да се затегне по-здраво.


скоростомер


Ако обаче проблемът не може да бъде решен по този начин, трябва да се провери кабела, който може да бъде огънат или усукан. Съответно, кабелът трябва да бъде демонтиран, а това не е никак лесно, защото се сваля арматурното табло. След това кабелът се откача, издърпва се в двигателното отделени и се изключва от скоростната кутия. Когато това бъде направено, кабелът трябва да бъде почистен, като се използват разтворители, подходящи за пластмаса. След измиването е добре да бъде издухан под налягане, за да падне цялата мръсотия и натрупаната стара мазнина.

Преди да бъде поставен обратно, кабелът трябва бъде намазан с масло с висок вискозитет, което може да проникне в труднодостъпни места и да не се втвърди. Специален течен силикон също ще свърши работа в случая. След това е необходимо няколко пъти да опънете плетения кабел, така че смазката да се разпредели равномерно. В този случай трябва да се уверите, че кабелът върви свободно и не се закачва никъде. Ако всичко е наред, значи е монтиран правилно, но ако не сте готови за цялата тази „операция“, по-добре я поверете на майстор в сервиза.


0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 2 години )
    Ще е полезно за широката публика (сигурно 2 милиона, които карат коптори) да разбере как се обслужва карбуратора, регулира чукче и наковалня. Абе всичко за Москвич Алеко и Лада Седмица.
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Ббб ( преди 2 години )
    Кефи ме как говорят за километраж с жило ,а наредили снимки на дигитални километражи... Тая статия щеше да е актуална ако годината беше 2005, то почети няма вече коли с жило на километража, а и да има собствениците им едва ли ги вълнува дали въобще работи
  • #16
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо ( преди 2 години )
    Моля и за обслужването на сенниците напишете! Никой не им обръща внимание, а като стане беля - олеле!
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Стиф ( преди 2 години )
    Нещо за 'Blinker fluid' няма ли да напишете вече...
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Иванов ( преди 2 години )
    Иеее, бааа...До колкото знам, от времето на голф 3 ( над 20 годин ) , километражите на са с жило. Разбира се , ако караш голф 2 , тва си е актуална статия.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Някой ( преди 2 години )
    При положение че вече ги снимат на прегледите, естествено че ако не е ок ще е проблем. Отделно ако откаже по време на път и ти там си оставаш, тъй че не е само средство за даване на информация
  • #12
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Йована ( преди 2 години )
    Всякви теми за коли .Само и само да имате гледаемост.На всякви глупости се начертах.Направете тема за водата в стоповете ....
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Превод ( преди 2 години )
    Моля правете правилен превод, обърквате хората. В случая просто заменете думата КАБЕЛ с ЖИЛО. Английското "cable" не се превежда само като "жица". Подобни ситуации има и при превод на руски статии. Най често се пише батерия вместо популярното в България "акумулатор".
  • #10
    13 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 2 години )
    Абе хора, от къде изкопахте тази статия :)
  • #9
    11 rate up comment 1 rate down comment
    реплика ( преди 2 години )
    Глупости