IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Цената на батерията за стар електромобил шокира собствениците

Замяната на този основен детайл се оказа по-скъпа от самата кола

Само допреди дни американката Ейвъри Сивински беше едно щастливо 17-годишно момиче, след като сдоби с автомобил, който да я кара до училище и обратно. Нейните родители платиха 11 000 долара за електрически Ford Focus, произведен през 2014 г. и с пробег от 96 500 км.


Ford Focus Electric


В началото всичко е наред и Ейвъри е много доволна от колата, която обаче спира след 6 месеца употреба. Електромобилът е закаран в сервиз на Ford, откъдето съветват семейство Сивински да смени батерия. Цената е 14 000 долара, тоест 3000 повече от сумата, платена за колата. И в нея влизат разходите по монтажа и труда, които също не са никак малки.

От представителството на Ford предлагат да закупят електромобила в състоянието, в което е, но офертата към собствениците е 500 долара. Затова и дядото на момичето – Рей, започва собствено проучване, в което установява, че батерии за този модел не се продават. Тоест, няма как да си ги купиш, независимо на каква цена.

Това е причината, поради която семейството се свързва с телевизионния канал KVUE News, филиал на ABC. Посланието на Сивински е към хората, които се готвят да си купят електромобили – направете проучване, защото подобно на двигателя, батерията е една от най-сложните и важни части на електрическо превозно средство, което я прави трудна за подмяна и също скъпа.


0 от 500
  • #17
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Х ( преди 1 година )
    Още когато започнаха много да ги хвалят,разбрах че има нещо гнило !От опит знам,че няма вечна батерия !!!И лафа е:електричка-бричка !
  • #16
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Техник ( преди 1 година )
    Електромобила, тази проста машина е едно от доказателствата на лениновата теория за монополния грабеж на капитализма.
  • #15
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Нисан Лийф ( преди 1 година )
    На мен за подмяната на батерията на Нисан Лийф 3_та серия ( 2013 г. ) в Рединг Англия ми офертираха цена :
  • #14
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Пенкеле ( преди 1 година )
    Да намери Бай Иван, той ще намери начин да й я зареди :P
  • #13
    23 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако някой изнудва, все ще се намери някой да го предложи по-евтино. Форд от много отдавна предлагат изключително некачествени коли. Да са мислили тия юнаци какво купуват.
  • #12
    33 rate up comment 4 rate down comment
    Оффф ( преди 1 година )
    Ето доказателство за плана да превърнат автомобилите в смартфони, като се скапе батерията хвърляш и купуваш нов. *** долни.
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    "То много прост ( преди 1 година )
    Това колко са прости модерните електромобилите не е вярно (освен ако не пишем за Дачия Спринг) всяка фирма или обединение си има собствени технологии далеч не е достигнат лимита нито на електрозадвижването (което не е просто един мотор там а се влагат милиарди) нито на батериите ако имаха изгода до сега да са се договорили а и да стане едва ли ще е скоро така или иначе и електромобилите и батериите повечето се правят от няколко големи фирми
  • #10
    39 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Трябва да се направят стандарти за електромоторите, контролерите, батериите и охлаждането. Всички фирми да се придържат към тези стандарти и частите да са заменяеми между различните марки коли. Иначе прогрес не може да има.
  • #9
    30 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не мога да разбера защо толкова ги усложняват тия електрически коли? Електрическата кола предполага да е в пъти по опростена от кола с ДВГ. Толкова ли е сложно да се съберат инженерите на всички производители и да приемат единен стандарт за батериите и електромоторите? Има достигнати оптимални параметри които така или иначе не могат да бъдат преминати. Всички знаят как става. Ами да направят модулни системи и да са взаимно заменяеми. Да има стандартизация.
  • #8
    21 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бая ще има да реват, като особено на електричките след гаранцията им избухат батериите и ще трябва да дават повече пари, отколкото е стойността на колата, като нова. За електромотор да не говорим. Накрая се получава, че караш щайга от сегмент Б, а подържаш Бентли Континентал. Хубаво е да има балъци.