"Подиграваме се на руските коли, но те поне произвеждат нещо, а не като нас": това е един от най-честите коментари във форума на Automedia.bg. Повечето българи все още живеят със схващането, че страната ни е на опашката в автомобилните технологии. Дори онези, които са чували за бурния ръст на сектора на автомобилните компоненти у нас, го свързват най-вече с кабели, тапицерии за седалки и други относително нискотехнологични производства. Действително те доминираха в първите години, когато автомобилният сектор в страната тепърва прохождаше. Но днес ситуацията е коренно различна. България е сред европейските лидери в създаването на високотехнологични компоненти за автомобилната индустрия - софтуер, сензори, блокове за управление, тоест нещата с най-висока добавена стойност. Почти няма модерен европейски автомобил без високотехнологични решения, разработени в София. По този повод Bulgaria ON AIR THE INLFIGHT MAGAZINE разтоваря с Константин Конов, генерален директор на Robert Bosch в България. Automedia помества част от интервюто, а пълния текст можете да прочетете тук.
10 въпроса към Константин Конов, Robert Bosch България (ГАЛЕРИЯ):
"Всъщност съвременните автомобили все повече се превръщат от машинен инженерен продукт в софтуерен инженерен продукт. За целите на сравнението ще добавя, че в телескопа "Хъбъл" има 2 милиона реда код. В модерните компютърни информационни системи кодът е между 20 и 50 милиона реда. В автономните автомобили на бъдещето това число ще е между 300 и 500 милиона реда код.
Тук е много важно да се спомене, че всъщност едно от основните предизвикателства е не самото създаване на този код, а така да се оптимизират алгоритмите и хардуерът в автомобилите, че този огромен като обем код да може да се изпълнява в реално време. Представете си един автономен автомобил, който би се движил с над 200 километра в час и се наложи да се реагира на някаква ситуация в реално време - тогава една милисекунда е страшно дълъг период".