IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Повечето шофьори не могат сами да отстранят и малка повреда

Проучване показва, че водачите са напълно безпомощни и при елемeнтарни проблеми

Дори преди 20-30 години почти всеки шофьор разбираше структурата на автомобила, обслужваше го самостоятелно и можеше да ремонтира някои нещо по него, стига това да е необходимо. Проучване на сайтовете Citydrive Service и ResearchMe показва, че сега водачите предимно наливат сами бензин и карат колата си на автомивка.


проучване


В изследването са участвали повече от 1200 човека, като се оказва, че повечето от тях – 77%, не могат да отстранят дори малка неизправност или да извършат планира поддръжка. По-малко от половината собственици на превозни средства (47%) могат да измият сами колата си, 38% - да добавят технически течности, а 36% - сами да си напомпат гумите.

Само един от всеки трима шофьори (30%), е в състояние сам да смени чистачките на предното стъкло, а всеки четвърти (25%) може да се справи с поставянето на нов акумулатор. Все пети (20%) притежава умения да си смени крушката на фара или да смени гумата си.

Още по-разочароващи са резултатите при по-специфични ремонти или дейности по поддръжката. Само 8% от анкетираните са в състояние да си сменят сами спирачните накладки. А 7% от участниците в проучването признават, че дори не знаят какво означават индикаторите на таблото. И ако светне нещо жълто или червено, веднага се обръщат към сервиза.


0 от 500
  • #16
    24 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е благодарение на дебилизирането на хората по цял свят. Започва се от етската градина, после следва образованието и накрая се получава един индивид, като от калъп без да може да извършва нещо друго, освен това за което уж е учил. Оправданието, че не ти било работа да направиш нещо елементарно не само по кооата, а по принцип е оправдание на завършени де-би-ли. Човек не се ли развива и да се интересува и учи нови неща деградира. Вече е пълно с такива безполови същества незнаещи защо живеят.
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    политически коректно е заглавието сервизите са технически не обучени и не могат да обслужват автомобили
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    защото са инвалидизирани *** 99% от у-вата зад волана
  • #13
    30 rate up comment 10 rate down comment
    Меч ( преди 2 години )
    Който иска адекватно заплащане за своя труд, трябва да разбира от това, което работи. Не може всеки да разбира от всичко, но не и от това, което му изкарва пари. Нямам интерес към коли, а и нямам излишно време да лежа по гръб. Това не ми е работата. В официалния сервиз ми оправят каквото ми трябва. По-скъпо е, но си заслужава. На хората това им е работата и затова получават адекватно заплащане. Който има интерес и желае, нека си оправя колата сам. Въпрос на избор.
  • #12
    16 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    На старата ми кола по лесно сменях ксеноните въпреки че свалях или акумулатора или разглобявах казанчето за чистачките. Сега на новата една крушка на стопа изгоря и трябва да се свали целия стоп вместо просто да направят достъп през багажника...
  • #11
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да, спомените от едно време и сравненията изплуваха. Но да не могат да работят с пароструйка? Иначе адвокатчето без да иска е казал нещо смислено. Но аз да питам все пак - без никакви документи и фактури кой точно носи отговорност след "качествените" ремонти? А кой носи отговорност за смехотворните технически прегледи?
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Българина ( преди 2 години )
    До #9За кружка ходя при един познат еладжия.Не знам откъде ги снабдява, но цената + труда при него е наполовина от тази в магазина :)
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До #1 ( преди 2 години )
    За круЖка не ходя никъде, виж смяна на би-ксенонова крушка (макар че вече 8-*** година съм си с оригиналните) може и да ида до бокс-а
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    7-ми говори се за елементарни неща. Накладки също не е проблем, но вече попада в друга графа, там е за напреднали.В западния свят има сервизи където сам си правиш ремонта, но има спец който те консултира и наблюдава (но не се цапа), съответно си плащаш само нещо като наем.
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За смяна на течности и чистачки не говоря, но всякакви ремонтни дейности, включително смяна на накладки трябва да се извършва от обучени монтьори. Ако сам си смениш накладките и спирачките откажат и убиеш някого, кой ще носи отговорност? В цивилизованите държави всякакви ремонтни дейности се извършват от съответните майстори. В България също го е имало допреди стотина години. Само майстори с тапия са можели да извършват определени дейности.