fallback

Китайци направиха „вечна“ батерия

Новият акумулатор ще може да бъде зареждан 20 000 пъти

Един от най-големите недостатъци на електрическите автомобили е ограниченият пробег и постоянното безпокойство на шофьорите колко е заредена батерията и дали с едно зареждане ще стигнат крайната цел. Този проблем вече трябва да е разрешен, ако се вярва на китайската компания Tsinghua, която обяви разработката на „вечна“ батерия, която може да бъде зареждана 20 000 пъти.

Ако се приеме среден пробег от 500 км, тогава с тази батерия ще се изминат 10 милиона километра! Доколко са реални твърденията на китайската компания обаче, засега не може да се каже.

Правени са много класации на автомобилите с най-дълъг пробег досега. В края на миналата година такава публикуваха и експерти на изданието Autohome за коли, предлагани на пазара през 2021-а. И номер едно е китайският NIO ET7 с мощност 644 к.с., капацитет на батерията 150 кВт/ч и 1000 км пробег.

Ако хипотетично приемем, че пробегът на едно такси в София дневно е 100 км (за по-лесно смятане), 20 работни дни са 2000 км, умножено по 12 месеца става 24 000 км на година. Това са 48 зареждания с „вечната“ батерия (среден пробег 500 км) . А 20 000 зареждания ще стигнат за… 416 години!

 

 

fallback
  • #23
    Анонимен ( преди 2 години )
    Важното е с колко % намалява каоацитета на тази батерия на даден брой цикли, защото, ско започне да се разрежда за 50 км, тия бакалски сметки горе в статията няма да излязат, тогава ще трябва да зареждаш по 2 пъти на ден. Живота на батериите намалява експоненциално, защото за едни и същи километри зареждаш батерията повече пъти с напредването на броя цикли. В един момент за 500км може да ти се наложи да я заредиш 10 пъти. Иначе батерия с 1000 почти пълноценни цикъла е напълно достатъчна.
  • #22
    Танас ( преди 2 години )
    Че то отдавна в алиекспрес си продават литиево титаниеви БАТЕРИИ които са с около 40000 цикъла, на практика вечни. Цената им е 2 пъти по скъпа от литиево желязо фосфатни те батерии които с 2-4 хиляди цикъла
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Сегашните примерно за ел. скутер някъде около 300 пъти и после деградация, също след 8 години не е ясно на кой автомобил как ще е батерията като доста зависи от софтуера койото я управлява и начина на експлоатация.
  • #20
    До 14 ( преди 2 години )
    Повечето батерии отиват за леки автомобили следва тежък транспорт и след това са за ВЕИ така сочат и прогнозите можеш да провериш ако искаш. За миналата година например 26% от автобусите продадени в Китай са на ток тоест 2 пъти повече от дяла на колите на ток и автобусите вероятно ще изпреварят колите което е нормално повечето са градски но все пак искат много батерии
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз бачкам 32 часа на ден 45 дена в месеца :D
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичките забравяте, че ако има свръхпроизводство на евтина енергия ще има все някой, който да се сети да използва тази енергия. Дори и да е само за десалининация на вода, стомана, цимент ... С много вода всяка пустиня може да стане градина и да произвежда стоки, която се продават за пари.
  • #17
    до 13 ( преди 2 години )
    Не, просто от 20% ще стане 100% и цените трябва да паднат в пъти. Икономиите от мащаба така функционират.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    19 часа на ден? Или много лъжеш, или си просиш беля.
  • #15
    Бумеранг ( преди 2 години )
    Хубаво, но цената на колата в водеща! Богатите бандити не мислят за екология, а за печалби!!! Така екология ще има след екокатастрофа ! Хич няма да се вдавам, защото така и така нямам достатъчно пари за екология, а трябва и да се живее! Бачкам по 18-19 часа през половината от месеца, а другата половина по 8 и ...Пари за екология няма, а екологията е скъпо удоволствие, но за избрани!!!
  • #14
    До долния ( преди 2 години )
    Забравяш че батериите не се използват само за електромобилите. Очаква се през следващите години енергийния бизнес на Тесла да задмине автомобилния бизнес.Знаеш ли колко батерии ще трябват, за да се премине към 100% ВЕИ? Поне през следващите 10 години ще има ръст. Но това всъщност няма много връзка с въпросът ти. Когато ще влагаш милиарди за завод за батерии, ще гледаш да го построиш за последната технология, особено при нисък марж на печалбата, когато има свръхпредлагане.
fallback
Последни