fallback

Китайци направиха „вечна“ батерия

Новият акумулатор ще може да бъде зареждан 20 000 пъти

Един от най-големите недостатъци на електрическите автомобили е ограниченият пробег и постоянното безпокойство на шофьорите колко е заредена батерията и дали с едно зареждане ще стигнат крайната цел. Този проблем вече трябва да е разрешен, ако се вярва на китайската компания Tsinghua, която обяви разработката на „вечна“ батерия, която може да бъде зареждана 20 000 пъти.

Ако се приеме среден пробег от 500 км, тогава с тази батерия ще се изминат 10 милиона километра! Доколко са реални твърденията на китайската компания обаче, засега не може да се каже.

Правени са много класации на автомобилите с най-дълъг пробег досега. В края на миналата година такава публикуваха и експерти на изданието Autohome за коли, предлагани на пазара през 2021-а. И номер едно е китайският NIO ET7 с мощност 644 к.с., капацитет на батерията 150 кВт/ч и 1000 км пробег.

Ако хипотетично приемем, че пробегът на едно такси в София дневно е 100 км (за по-лесно смятане), 20 работни дни са 2000 км, умножено по 12 месеца става 24 000 км на година. Това са 48 зареждания с „вечната“ батерия (среден пробег 500 км) . А 20 000 зареждания ще стигнат за… 416 години!

 

 

fallback
  • #13
    До 11 ( преди 2 години )
    Е колко да е доста дълъг този период тази година 10% дял електромобили, догодина да кажем 15-20%, а с такова темпо след 2-3 години като минат 50% вече няма да има много накъде да растат (особено ако петрола поевтинее) темпа ще се забави и би трябвало цените да почнат да падат рязко
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха. В най-добрия случай от лабораторията до масово производство в поне един завод има 5-6 години. Но има редица други факроти за съобразяване. Не е като саденето на чушки на село. Неща като инфраструктура, финансиране, техническо осигуряване, работници и прочие. Не на последно място патентите и договите.
  • #11
    До долния ( преди 2 години )
    Принципно си прав, но това правило важи само за вече балансиран пазар на който търсенето не се повишава с времето. А случая с батериите въобще не е такъв. Всяка година производството ще се удвоява в доста дълъг период от време и батериите пак няма да достигат. Всеки нов завод ще гледа да произвежда батерии по най най най-новата технология, защото ще я произвежда дълго време.
  • #10
    Sameman ( преди 2 години )
    Докато не си избият капиталовложенията от предишни разработки, масовите производители няма да вкарат на пазара нищо еволюционно ново. НИО е принципно нов бранд, така че има теоретично шанс да изкочат с нещо подобно.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко това е много хубаво, но подобни новини, за вечни, или ултра евтини, или със супер енергийна плътност и т.н. слушаме почти всяка седмица. А веднъж в месеца новината е че са готови за излизане на пазара.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Ко става, ве! Китай рулс, а!
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Повече информация трябва, иначе им се ще на китайците да е така.
  • #6
    До4 ( преди 2 години )
    Ще ми я купи в търговеца на ток. Да не мислиш че му пука от къде ще купи енергията? Само че ще я продаде на съседа, като му вземе и такса за пренос и разпределение, а на практика енергията няма да е минала и през трансформатора в квартала дори.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Може да се зарежда ама на 20к път няманда има същия капацитет като първият
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    И кой ще ти купи енергията от фотоволтаика като работят още тецове вецове аецове и тая излишна енергия ще претовари мрежата.Никий няма нужда от фотоволтаика ти на покрива
fallback
Последни