fallback

Китайци направиха „вечна“ батерия

Новият акумулатор ще може да бъде зареждан 20 000 пъти

Един от най-големите недостатъци на електрическите автомобили е ограниченият пробег и постоянното безпокойство на шофьорите колко е заредена батерията и дали с едно зареждане ще стигнат крайната цел. Този проблем вече трябва да е разрешен, ако се вярва на китайската компания Tsinghua, която обяви разработката на „вечна“ батерия, която може да бъде зареждана 20 000 пъти.

Ако се приеме среден пробег от 500 км, тогава с тази батерия ще се изминат 10 милиона километра! Доколко са реални твърденията на китайската компания обаче, засега не може да се каже.

Правени са много класации на автомобилите с най-дълъг пробег досега. В края на миналата година такава публикуваха и експерти на изданието Autohome за коли, предлагани на пазара през 2021-а. И номер едно е китайският NIO ET7 с мощност 644 к.с., капацитет на батерията 150 кВт/ч и 1000 км пробег.

Ако хипотетично приемем, че пробегът на едно такси в София дневно е 100 км (за по-лесно смятане), 20 работни дни са 2000 км, умножено по 12 месеца става 24 000 км на година. Това са 48 зареждания с „вечната“ батерия (среден пробег 500 км) . А 20 000 зареждания ще стигнат за… 416 години!

 

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната фалшива новина на тази тема която я няма във никой от най-известните автомобилни сайтове
  • #2
    Продължение ( преди 2 години )
    Така дори по един цял цикъл да се прави на ден, което е практически невъзможно, 10 000 цикъла ще бъдат направени за 30 години, което пак ще е повече от живота на автомобила и следователно батерията ще може да се сложи на друг автомобил или да се ползва за локално съхранение на енергия в дома или предприятията, преди да дойде време да се рециклира след трийсетина години.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Точно преди няколко минути в друга тема обясних, че така или иначе 9000 от тези 10000 цикъла живот на батерията няма да могат да бъдат употребени за шофиране, затова е логично да се ползват за съхранение на енергия от мрежата и след това да бъдат връщани обратно. Например с бавно зареждане 20kW една 100 киловатчаса батерия ще се зарежда пет часа, докато пече слънце под фотоволтаиците където е паркирана, а след това тази енергия може да се използва за домакинството или печалба чрез продажба.
fallback
Последни