След рекламна кампания, продължила повече от година, Honda най-после показа новия Civic Type R и разкри някои подробности за автомобила. Техническите му характеристики, както и цената, обаче остават в тайна, като ще бъдат съобщени по-късно тази година.
Това е 6-ото поколение на хот-хеча, който дебютира през 1997 г. Той е изградено на 11-ата генерация на Civic и е най-мощният Type R, правен някога. Под капака му се намира познатия 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра, който изпраща мощността към предните колела с 6-степенна скоростна кутия.
Мощността на двигателя не се разкрива, но при предишната генерация тя беше 320 к.с. за версиите за европейския и японски пазари, и 310 к.с. за американския. Колко точно развива моторът, предстои да разберем, но вече е ясно, че той няма електрическа добавка (твърдеше се, че новият Type R може да бъде „мек“ хибрид). И това е последният модел на Honda, който разчита на натурален двигател с вътрешно горене.
Знае се още, че колата е по-ниска, по-дълга и по-широка от предшественика си. Освен това тя получава и по-широк комплект гуми Michelin Pilot Sport 4S, като всичко това е позволило поставянето на нов рекорд за най-бърза обиколка на пистата „Сузука“ сред автомобилите с предно предаване.
На снимките се вижда голямо задно крило, но това не е единственото подобрение. Предната част е малко по-агресивна с мрежеста решетка на радиатора и ревизирани ъглови всмукателни отвори. Фините странични прагове се намират на калниците зад предните колела, които работят с всмукателните отвори, повишавайки ефективността на въздушния поток около автомобила.
Джантите и гумите запълват изпъкналите калници и за да се запази спортния вид, като хот-хечът има по-широки задни врати в сравнение със стандартния Civic. Закръглена задна част с дифузьор и ауспух с три тръби дават завършен образ на автомобила.
В салона отново се залага на комбинация от два познати цвята. В червено са спортните седалки, стелките и контрастните шевове, докато черното покрива останалите детайли, включително красивото табло на Civic, което е пренесено от стандартния модел. На дисплея на водача е добавен специален режим на шофиране +R, а бордовият регистратор на данни предлага информация в реално време за автомобила и как той реагира на действията водача.
Още снимки на новото поколение на Honda Civiv Type R - вижте в галерията: