За най-важните автомобили в историята на света не е задължително да предлагат революционни технологии, да печелят награди за дизайн или да поставят рекорди за скорост. Понякога е достатъчно да се появиш в точното време на точното място. И най-важното – да притежаваш точните качества.
Точно това се случи с евтиния хечбек Honda Civic, който влезе в продажба през юли 1972 г. и промени много неща - съдбата на Honda, ситуацията на американския автомобилен пазар, сегмента на „нампомпаните“ хечбеци и др. По случай юбилея нека си припомним някои от най-интересните факти от живота на всичките 11 поколения на легендарния автомобил.
Какво даде на света Honda Civic (ГАЛЕРИЯ):
Автомобилната история на Honda не започва с Civic, а с компактните спортни роудстъри S500, S600 и S800 (на снимката). Те бяха красиви, безразсъдни и прогресивни за времето си, благодарение на независимото си окачване и невероятния двигател с обем 500-800 кубически см, но с четири (!) карбуратора наведнъж. В същото време тези роудстъри бяха взаимствали твърде много от мотоциклетите, с които Honda стана известна по това време - например веригата на задвижващата ос.
С една дума - продуктът беше оригинален, но нишов. Нито камионите, нито градските „кей-автомобили” на същата техническа база можеха да спасят ситуацията. Компанията продаваше едва по няколко десетки хиляди преводни средства годишно, никой в чужбина не се интересуваше от колите на Honda, а конкуренцията в Япония се засили.