Масовите марки на VW Group ще споделят по-голям общи части, а техните модели ще се произвеждат в едни и същи заводи, като това ще помогне на германския концерн да увеличи рентабилността на най-достъпния сегмент на портфолиото си. Това разкри в интервю за Bloomberg главният изпълнителен директор на марката Volkswagen – Томас Шефер.
Той посочи, че за да се различават един от други отделните брандове, в концерна ще заложат на индивидуален дизайн за всеки от тях. Шефер също така призна, че VW Group от доста време изпитва сериозни затруднения за въвеждането на ред сред многобройните варианти на двигатели и специфични модели в широкообхватната си гама.
„В миналото губехме твърде много време в това да сме заети едни с други. Конкуренцията е навън, а не вътре в самата компания. Целта ни е да повишим ефективността на производство с 20%, като именно най-търсените модели на пазара ще се превърнат в новото ядро на компанията“, обясни Шефер.
Според топ-мениджъра, споделянето на общи части и фабрики за производство ще направи Volkswagen по-ефективен на пазара на масовите модели. В момента концернът може да се похвали със сериозни печалби и голям оперативен поток от средства, но това се дължи основно на марки като Audi и Porsche, които са позиционирани в премиум-сегмента. Опитите за увеличение на приходите от основната марка Volkswagen чрез рационализиране на процеса засега дават скромни резултати.
За увеличение на печалбите компанията ще добави нови кросоувър и SUV в масовите сегменти, а също така ще увеличи и броя на електрически модели, тъй като те разполагат с най-голям потенциал за растеж на марката. Догодина Volkswagen започва изграждането на нов завод за електромобили на стойност 2 млрд евро, в който ще се произвеждат модели от проекта Trinity. Първият от тях трябва да слезе от конвейера през 2026 г.