IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group увеличава приликите между достъпните марки

Целта на концерна е да оптимизира производството и да увeличи печалбите си

Масовите марки на VW Group ще споделят по-голям общи части, а техните модели ще се произвеждат в едни и същи заводи, като това ще помогне на германския концерн да увеличи рентабилността на най-достъпния сегмент на портфолиото си. Това разкри в интервю за Bloomberg главният изпълнителен директор на марката Volkswagen – Томас Шефер.


Volkswagen


Той посочи, че за да се различават един от други отделните брандове, в концерна ще заложат на индивидуален дизайн за всеки от тях. Шефер също така призна, че VW Group от доста време изпитва сериозни затруднения за въвеждането на ред сред многобройните варианти на двигатели и специфични модели в широкообхватната си гама.

„В миналото губехме твърде много време в това да сме заети едни с други. Конкуренцията е навън, а не вътре в самата компания. Целта ни е да повишим ефективността на производство с 20%, като именно най-търсените модели на пазара ще се превърнат в новото ядро на компанията“, обясни Шефер.

Според топ-мениджъра, споделянето на общи части и фабрики за производство ще направи Volkswagen по-ефективен на пазара на масовите модели. В момента концернът може да се похвали със сериозни печалби и голям оперативен поток от средства, но това се дължи основно на марки като Audi и Porsche, които са позиционирани в премиум-сегмента. Опитите за увеличение на приходите от основната марка Volkswagen чрез рационализиране на процеса засега дават скромни резултати.

За увеличение на печалбите компанията ще добави нови кросоувър и SUV в масовите сегменти, а също така ще увеличи и броя на електрически модели, тъй като те разполагат с най-голям потенциал за растеж на марката. Догодина Volkswagen започва изграждането на нов завод за електромобили на стойност 2 млрд евро, в който ще се произвеждат модели от проекта Trinity. Първият от тях трябва да слезе от конвейера през 2026 г.


0 от 500
  • #4
    12 rate up comment 9 rate down comment
    автофен ( преди 6 месеца )
    Защо продължавате да ни занимавате с тази умряла полудържавна перачница
  • #3
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Те и сега марките в целия концерн си приличат доста и споделят едни и същи технически платформи. В интериора също е пълно с еднакви неща. От това повече накъде ? Вместо да вземат да помислят как да си оправят бъгавите трошляци, само се чудят как да съкращават и да печелят повече. Абе VW му кажи и повече няма нужда.
  • #2
    10 rate up comment 4 rate down comment
    FenIX ( преди 6 месеца )
    Накрая само емблемите ще са различни :-/И каква е логиката тогава да има различни марки? Преди да речем някой не харесва дизайна на ФВ и купува Сеат или Шкода а сега като станат почти еднакви просто ще отиде при конкyрeнцията
  • #1
    21 rate up comment 1 rate down comment
    истината ( преди 6 месеца )
    преведено на *** език тая статия казва, че ФВ ще измислят как производството да им струва по-малко, но да го продават на същите цени, така че те да прибират повече печалба