Пазарът на нови автомобили в България е пораснал с 4.3% за първото полугодие на 2022, сравнено със същия период на миналата година, показва традиционната статистика на Automedia.bg на базата на регистрациите в МВР. Общо за шестте месеца са регистрирани 17,053 нови автомобила от категории M1 и N1, със 705 повече спрямо 2021.
Toyota Corolla е най-продаваният модел в България за месец юни - 117 регистрации. Следват Dacia Duster и Hyundai i20 - по 89, Nissan Qashqai и Kia Sportage - по 82, Dacia Jogger и Sandero - по 79
Въпреки проведения най-сетне през юни Софийски автомобилен салон обаче продажбите през шестия месец не отчитат ръст - тъкмо напротив, те са с близо хиляда бройки по-ниски, отколкото през юни 2021 (2669 сега срещу 3694 тогава). Обяснението е в оскъдните складови наличности на повечето компании, резултат на глобалния недостиг на микрочипове, който отлага във времето производството.
1. Toyota Corolla - 706 2. Toyota C-HR - 531 3. Dacia Duster - 484 4. Citroen C3 - 399 5. Kia Sportage - 396 6. Renault Megane - 391 7. Dacia Sandero - 390 8. Renault Clio - 389 9. Nissan Qashqai - 385 10. Renault Master - 371 11. Kia Ceed - 359 12. Toyota RAV4 - 288 * януари - юни 2022 |
Затова и ефектът от автосалона не може да се забележи веднага - повечето от договорените на него автомобили ще бъдат доставени най-рано през август. Все пак представители на индустрията коментираха пред Automedia, че реалните покупки на салона са по-малко от предишни издания. Клиентите са разколебани както от твърде разтеглените срокове за доставка, така и от драстично повишените цени в последните месеци.
От тази ситуация печелят най-вече онези марки, които могат да предложат коли на склад или поне умерени срокове за доставка - от 3 до 6 месеца. С най-голям ръст на регистрациите тази година са Hyundai, Opel, Ford и Kia (като абсолютни стойности). Някои брандове регистрират и ръстове над 200% - примерно Haval (227%) и DS (225%), но това е от доста ниска база през 2021. Най-големи спадове като брой регистрации отчитат Dacia, Skoda и Nissan.
Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):
Пазарен дял: 1.5%
Японската марка пострада силно по време на пандемията, а и след това, когато бе принудена да хибридизира цялата си гама и да вдигне осезаемо цените. Но сега постепенно Suzuki си възвръща изгубените позиции, с 34% ръст спрямо миналата година. Абсолютният бестселър е Jimny, макар да се предлага вече само в товарна версия с две места.
Най-популярни модели: Jimny - 102, Vitara - 75, Ignis - 28, Swift - 19, Swace - 16, SX4 - 16