fallback

Новите батерии на Tesla позволяват по-бързо зареждане

Оборудван с клетки 4680 Model Y се пълни до 80% за 32 минути

От Tesla обещаваха, че новите им цилиндрични клетки 4680 за акумулаторните блокове на електромобилите ще имат подобрени показатели и ще позволяват по-бързо зареждане. И това явно е факт, след като все повече машини Model Y, произведени в завода в Тексас, са в ръцете на клиенти, които докладват какво се случва.

От изданието The Kilowatts, наскоро са имали възможността да проверят Tesla Model Y с новия тип батерии. При зареждане на станция Supercharger на компанията в Калифорния, потребителите са успели да постигнат доста обещаващи резултати.

На зарядното устройство с мощност 250 киловата, автомобилът е успял да попълни 80% от капацитета на батерията си за 32 минути. Това, според бордовия компютър, е отговаряло на пробег от 362 километра. Според данните, най-бърз е бил процесът на зареждане през първите 10 минути, като от до 20% зарядът се качил за 3 минути, до 39% за 6 минути и до 50% за 12 минути.

В по-стар свой доклад, от The Kilowatts посочват, че са успели да заредят батериите на Model Y до 97 процента за 52 минути. Което пък е позволило на електромобила да се сдобие с автономен пробег от 434 километра.

Зареждането от 0 до 80% за половин час е добро постижение, особено с добрия пробег, който дава. Но не е върхово постижение - E-GMP батериите на Hyundai Motor Group могат да бъдат заредени от 10 до 80% за 18 минути (на 800-волтова зарядна станция) или от 20 до 80% за 15 минути.

Въпросът е дали настоящите Tesla Model Y предлагат пълния потенциал на новия тип батерии на производителя. Компанията на Илън Мъск има голям опит в това, да "отключва" различни подобрени характеристики (подобрено зареждане, по-бързо ускорени и др.) чрез безжични ъпдейти на софтуера. Така, че може да се окаже, че и от настоящите резултати има по-добри.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Бъркате се за цените на батериите. След 5 години ще има евтини батерии ( желязо, сяра и прочие) за всичко. И скъпи, ако искате много ( ускорение, пробег и други). Китайците ще залеят пазара много скоро.
  • #17
    До 15 ( преди 2 години )
    Съгласен съм с тебе, затова не казах конкретна цена, а говоря за цена която можеш да си я позволиш. Това е като сравнение на японски 110 волта хипер инвертор за 500 лв втора употреба и чисто нова вентилаторна печка за 50 лв. Очевидно едното е старо, очевидно не е съвсем окей, но въпреки това си заслужава парите въпреки че струва 10 пъти повече от чисто нов отоплителен уред. Въпреки това си мисля, че дори батериите ще са морално остарели с бавно зареждане и тежки за да струват много.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Основните причини за обезценка на една стока са повишаване на цената експлоатация/падане на надеждността и морална обезценка - нови технологии и модели. При електричката (поне на теория особено ако батериите изкарват по 1млн км) първия фактор направо го няма. Остава втория, който за сега е силен, защото все още има съществени нововъведения. Но след 10 години ще се забавят. Та това да купуваш кола за 5000 лв като сега повече няма да го има
  • #15
    до 13 ( преди 2 години )
    Чакай да излязат. Все още е много рано да се говори за остатъчна стойност на тези коли. Причините за ниските цени на Горубляне е че се вкарват грохнали бройки на по 500к км, карани като чуждо магаре. Въпреки гръмките обещания на Мъск ме съмнява да изкарват толкова много км при ползване на бързи зарядни. И дори да е така електричка с читава батерия никога няма да струва под 15-20к лв, защото толкова би струвала една читава батерия.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Едни статии за едни коли дето дори не си мръднага пръста да направят повече от две бързи зарадяни, не ги щем тук се кара на газ.
  • #13
    До 8 ( преди 2 години )
    Така говориш днес, но след 20 години, когато автомобила от статията е на Горубляне, на цената на която да си я позволиш, ще е много хубава нали. Засега само обясняваш, че гроздето е кисело !
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    И кво сега? Тесла още не са фалирали? Че даже правят по-евтини батерии? Как не ги е срам тия?
  • #11
    До 7 ( преди 2 години )
    Това е защото в началото поради недостиг на новия тип батерии ги правят с по-малък капацитет иначе старата версия е с 500 км пробег и тя също се произвежда в Тексас
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    VAYK, тия твърдения за издържливост не идват ли от същия източник дето твърдеше че Тесла ще решат автономното шофиране най-късно до края на 2019? Доста наивно е да се връзваш, още повече да разпространяваш подобни фейкове.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Бунта на зелените еуглени, тези дето не спират да пикаят, но нямат и книжки. Епизод ента степен. Дали стария джоган вдига 200 на магистрала с 200 дупки или ще ги такова с 200?!
fallback
Последни