fallback

Новите батерии на Tesla позволяват по-бързо зареждане

Оборудван с клетки 4680 Model Y се пълни до 80% за 32 минути

От Tesla обещаваха, че новите им цилиндрични клетки 4680 за акумулаторните блокове на електромобилите ще имат подобрени показатели и ще позволяват по-бързо зареждане. И това явно е факт, след като все повече машини Model Y, произведени в завода в Тексас, са в ръцете на клиенти, които докладват какво се случва.

От изданието The Kilowatts, наскоро са имали възможността да проверят Tesla Model Y с новия тип батерии. При зареждане на станция Supercharger на компанията в Калифорния, потребителите са успели да постигнат доста обещаващи резултати.

На зарядното устройство с мощност 250 киловата, автомобилът е успял да попълни 80% от капацитета на батерията си за 32 минути. Това, според бордовия компютър, е отговаряло на пробег от 362 километра. Според данните, най-бърз е бил процесът на зареждане през първите 10 минути, като от до 20% зарядът се качил за 3 минути, до 39% за 6 минути и до 50% за 12 минути.

В по-стар свой доклад, от The Kilowatts посочват, че са успели да заредят батериите на Model Y до 97 процента за 52 минути. Което пък е позволило на електромобила да се сдобие с автономен пробег от 434 километра.

Зареждането от 0 до 80% за половин час е добро постижение, особено с добрия пробег, който дава. Но не е върхово постижение - E-GMP батериите на Hyundai Motor Group могат да бъдат заредени от 10 до 80% за 18 минути (на 800-волтова зарядна станция) или от 20 до 80% за 15 минути.

Въпросът е дали настоящите Tesla Model Y предлагат пълния потенциал на новия тип батерии на производителя. Компанията на Илън Мъск има голям опит в това, да "отключва" различни подобрени характеристики (подобрено зареждане, по-бързо ускорени и др.) чрез безжични ъпдейти на софтуера. Така, че може да се окаже, че и от настоящите резултати има по-добри.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Нещо не я разбирам тази статия: "32 минути за 362 километра". Ами аз на моята 20-годишна слагам бензин+газ за 1 362 км за 5 мин. Сега тук всички електоркаристи ще скочат, като ми напомнят колко плащам за изкопаемите. Аз пък ще им напомня колко струва една Y-ка (нова) и колко една "Горублянка". С която при това можеш да се кефиш на шофирането (волан, ск. лост, "мъркане" от двигателя), а не само да блееш в големия телевизор в средата и да държиш джойстика, за да не налетиш на спряла полицейска...
  • #7
    А ( преди 1 година )
    Много малък пробег е, 97% 434км. Не бяха ли повечее?
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Твърдотелните батерии по никакъв начин не решават проблема с прегряването при бързо зареждане другият вариант е зареждаш 10 часа освен с къща в Ю ес ей или оял се китайски комунист за който бачкат 2-3млн роба дргугаде е строфо неприложимо
  • #5
    VAYK ( преди 1 година )
    4680 са малка стъпка напред в бързината на зареждането, малка в пробега, обаче огромна в издръжливостта с несравнимо повечето цикли на зареждане, които позволяват сравнени с досегашните батерии!!! Тоест до излизане на твърдотелни батерии, това е най- доброто, което може да се вземе!
  • #4
    Мхм ( преди 1 година )
    А тоя ток от де от тец вец аец и тн и ше требе да плащаш през 100км от джоба
  • #3
    VAYK ( преди 1 година )
    Определено на КИЯ/Хюндай са по бързи! Ама колко са издръжливи, тука говорим 4680 да изкарват над милион километри с нищожна деградация! Другото, което е важно, че в момента 800 волтовите зарядни са кът из цяла Европа! Дори да имаш купена опция, не можеш да я използваш!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи ако има много такива зарядни от гледна точка на време за зареждане най-бързо е 10-15 мин до 50-60% но така трябва да се зарежда през 150-200км
  • #1
    смех ( преди 1 година )
    Че то досега беше за 30 минути
fallback
Последни