Продажбите на луксозни автомобили също записват спад пред последните месеци, тъй като и техните производители страдат от проблемите, тормозещи индустрията – липса на чипове, прекъсвания във веригата за доставки, спиране на производство и др. Статистиката обаче показва, че има компании, които се справят по-добре от останалите в тежките условия.
Благодарение на засилените темпове на производство в завода си във Фриймонт (Калифорния) Tesla увеличава продажбите си и така компенсира временното затваряне на фабриките в Берлин (Германия) и Шанхай (Китай). От компанията дори обявиха, че „юни 2022 година е месецът с най-голямо производство на автомобили в историята на Tesla“.
Статистиката за продажбите на премиум-автомобили в САЩ за първите 5 месеца на годината доказва възхода на Tesla. По данни на Autonews, за този период компанията е продала 179 574 коли, което е ръст с 66% спрямо същия период на миналата година. И с този резултат Tesla се откъсва далеч напред пред конкурентите си в сегмента на луксозните автомобили.
За сравнение, за 5 месеца BMW е продал 133 209 коли, като това е спад с 11% спрямо миналата година. Третият в класирането – Lexus, също записва намаляване на продажби. Той е с 19% до 112 296 регистрации. Подобни показатели отчитат и в Mercedes-Benz – 110 584 продажби (-17%).
Най-голям спад се забелязва при Audi – цели 35%. За първите 5 месеца от годината производителят от Инголщад е продал 67 986 нови автомобила в САЩ. Като утешение за компанията обаче може да служи фактът, че тя е на второ място след Tesla по продажба на електромобили – 6617 бройки. Следват Porsche с 3672 и Mercedes-Benz с 3250.
Снимка: Tesla