fallback

Tesla доминира на премиум-пазара в САЩ

За първите 5 месеца на годината марката натрупа сериозен аванс пред конкурентите

Продажбите на луксозни автомобили също записват спад пред последните месеци, тъй като и техните производители страдат от проблемите, тормозещи индустрията – липса на чипове, прекъсвания във веригата за доставки, спиране на производство и др. Статистиката обаче показва, че има компании, които се справят по-добре от останалите в тежките условия.

Благодарение на засилените темпове на производство в завода си във Фриймонт (Калифорния) Tesla увеличава продажбите си и така компенсира временното затваряне на фабриките в Берлин (Германия) и Шанхай (Китай). От компанията дори обявиха, че „юни 2022 година е месецът с най-голямо производство на автомобили в историята на Tesla“.

Статистиката за продажбите на премиум-автомобили в САЩ за първите 5 месеца на годината доказва възхода на Tesla. По данни на Autonews, за този период компанията е продала 179 574 коли, което е ръст с 66% спрямо същия период на миналата година. И с този резултат Tesla се откъсва далеч напред пред конкурентите си в сегмента на луксозните автомобили.

За сравнение, за 5 месеца BMW е продал 133 209 коли, като това е спад с 11% спрямо миналата година. Третият в класирането – Lexus, също записва намаляване на продажби. Той е с 19% до 112 296 регистрации. Подобни показатели отчитат и в Mercedes-Benz – 110 584 продажби (-17%).

Най-голям спад се забелязва при Audi – цели 35%. За първите 5 месеца от годината производителят от Инголщад е продал 67 986 нови автомобила в САЩ. Като утешение за компанията обаче може да служи фактът, че тя е на второ място след Tesla по продажба на електромобили – 6617 бройки. Следват Porsche с 3672 и Mercedes-Benz с 3250.

Снимка: Tesla

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Само че Тесла не е премиум и е нормално шир потреба да да има доста продажби. Много трябва да си зле, за да кажеш че е премиум, кола която има интериор и качество на сглобка и екстериор, които са сравними с Дачия.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно никога няма да загреете и какво значи иновация и инвестиция. Засега по-добре съберете знания и умения да си построите парник на село.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Положението е сериозно като изключим БМВ с 10% спад то Мерц, Лексус и Ауди взети заедно спадат с над 20% не знам доколко е заради войната и чиповете..
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    И това го пробваха от Шевролет, но и то беше изхвърлено от пазара. А по въпроса как карането на електричка ще те направи по-малко беден?
  • #9
    До 7 ( преди 2 години )
    Гледам, че си си научил урока и споменаваш газови турбини, но си пропуснал факта, че когато говориш за механична мощност, газовата турбина може да осигури до 30% КПД, а има конвенционални бутални автомобилни ДВГ с доста по-голямо КПД. Въпреки това, ако с тази газова турбина се произведе електричество, с което да се заредят електромобили със същото количество газ, те ще минат повече километри отколкото, ако този газ бъде изгорен в автомобил с ДВГ, а освен това може да се ползва топлината
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Съвсем логично е че Тесла водят при електричките спрямо конвенционалните производители - техните са най-добрите и съответно, който иска на ток отива първо там. Който е сноб на тема марка отива при Мерцедес или БМВ. Виж това че като цяло Тесла води е учудващо и браво за постижението.
  • #7
    До 5 ( преди 2 години )
    Интересното с джуджето ще стане като заработи с пълен капацитет и най-големия автомобилен завод в света - гига Тексас. Тогава Тесла ще продава в Щатите повече електромобили отколкото автомобили, включително с ДВГ продават lexus, Mercedes BMW и audi взети заедно, а в световен мащаб ще продава повече автомобили от всяка една от тези трите марки. Вероятно това ще стане още следващата година.
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    Е точно за такива като тебе пишех. Застанал си като Вуте пред клетката на жирафа и викаш "Е па такова животно нема"Класацията е за целия САЩ, а къде се продава Тесла Не е чак от такова значение, след като продава 15 пъти повече електромобили от BMW audi и Mercedes взети заедно. Въпросът е другите защо не продават?
  • #5
    до 6 ( преди 2 години )
    Хайде стига с това КПД. Да - хубаво е да е високо, но само по себе си нищо не значи. Когато е излязъл ДВГ е бил с по-ниско КПД от парния двигател, но го е изместил. От друга страна газо-турбинния двигател е с по-високо от ДВГ, но да виждаш такива по-улиците? И щом електричките са за бедни я ми покажи евтина такава - като за бедни хора.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно скоро няма да загреете какво значи по-високо КПД и повече икономичност, което автоматично значи по-евтино. То затова сте и бедни.
fallback
Последни