fallback

Вече няма да има plug-in хибриди с разход 2 л/100 км

ЕС затегна правилата за измерване на вредните емисии при моделите със смесено задвижване

ЕС затяга правилата за измерване на вредните емисиите (CO2) при plug-in хибридите, така че те да съответстват повече на реални ситуации на шофиране. Сега използваният метод показва значителна разлика между резултатите, показани на пътя и тези, които се изчисляват с настоящата методология, разкри говорител на Европейската комисия.

Още във вторник, 12 юли, специална комисия, представляваща 27-те държави в ЕС, ще преразгледа разпоредбите, уреждащи сертифицирането на тези мерки. Целта е да се гарантира, че новият метод ще гарантира по-точни резултати в реални условия. Той ще повиши нивото на емисиите за определени модели, като вероятно ще лиши производителите и купувачите от субсидиите, на които се радват така наречените „чисти“ превозни средства.

В момента хибридите се радват на сериозен интерес от страна на потребителите, като през първото тримесечие на 2022 г. те имат дял от близо 25% на пазара в Европа. Ръстът им спрямо същия период на миналата година е 5,3%, съобщава Асоциацията на европейските производители (ACEA).

Измененията в метода на измерване ще засегне по-специално дела на електрическото задвижване, използван за изчисляване на емисиите (CO2) при хибридно превозно средство. Сега той се съпоставя спрямо този на бензиновия или дизеловия двигател, използван от автомобила. През 2025 г. дялът на електроенергията ще бъде намален, а от 2027 г. изчисленията ще се правят в съответствие с действителното потребление. Той ще се основава на данни, събрани от бордовите измервателни уреди за разхода на гориво.

„Години наред емисиите от plug-in хибридите се основаваха на нереалистични условия на шофиране“, отбеляза Анна Краинска от асоциацията „Транспорт и околна среда“, осъждайки публичните субсидии в подкрепа на тези „фалшиви електрически превозни средства“.

Според неправителствената организация Международен съвет за чист транспорт (ICCT), в реалния условия някои plug-in хибридни автомобили отделят три пъти повече CO2 и консумират три пъти повече гориво от официално декларираното.

„Този мит за превозни средства с ниски емисии и разход на гориво от 2 л/100 км приключи. Хибридите имат малки батерии, слаби електромотори и големи двигатели с вътрешно зареждане. Като цяло, те няма капацитет за бързо зареждане“, каза още Краинска.

Според много експерти, plug-in хибридът съчетава недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (голямо тегло и висока цена поради двата двигателя). И когато не се зареждат редовно с електричество, тези автомобили имат много висок разход на гориво. За някои шофьори, които комбинират дълги пътувания по магистрали и движение в града, именно този вид задвижване е алтернативата на дизела.

fallback
  • #17
    WLTP ( преди 2 години )
    По WLTP теста Приус има среден разход 4.5 на 100 а Октавия 1.0 ТСИ и същото ускорение средно 5.2 на 100 така че такава е разликата 1-2 литра в града всеки си преценя дали си струва според мен в повечето случаи не..
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Какъв дизел, Тойота Приус е на бензин и харчи под 4/100 градско бензин. Сега по въпроса за ускорението - ускорява за 10,8сек 0-100км/ч, което е много добре, има по-бързи коли, но въпросът е че Тойота Приус тръгва на старт много бързо заради електромотора, докато дизела и бензина му трябват обороти да развъртят.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Кпд на газ е под 40% и въпреки това при цените на газ и дизел е по евтино на газ над 4/100 разход а под и около 4 на сто няма дизел който да харчи
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Ама ако не е плъг ин пак отделя
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Мда, гледам ускоренията на Приус 0-100 ги постига за 11 сек. Моя дизел 150 кс и поне 300 кг отгоре се справя със същото упражнение за 8,5 сек. Не знаех че карам спортен автомобил. Както казах идват сектантите...
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Приус е на магистрала е равно икономичен на дизел, защото Приус при всяко забавяне зарежда електричество в батериите и при последващи ускорения електромотора подпомага двигателя и сваля разхода. Нещо,което при деизела на става. Отделно Приус е с модифициран бензинов мотор по цикъл на Аткинсън и не е като обикновена бензинова кола. Трето Приус е с най-енергийно ефективния бензинов двигател в света с КПД над 40%, което е дори по-добро КПД от дизел.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Приусът не случайно е най-ефективният автомобил. 80% са без плъг ин, не са по-тежки от дизелова кола, даже са съпоставими с всяка бензинова кола, но харчат много по-малко. Градско Приус харчи около 3-4/100км., а има много тяга и е много бърз. Стартът му е недостижим за дизели и бензинови коли с изключение на много мощните бензинови и спортните.
  • #10
    До #5 ( преди 2 години )
    Изчакай да дойдат сектантите с Приусите. Ще ти обяснят как правят по 2,5/100... насън.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    е ми ще ти кажа че при над 4л на 100 разход при сегашните цени на дизел и газ ще ти е по изгодно на газ имам предвид фабрична газова от производител смятай дали е изгоден хибрида.А вече зареждаемите там цената скача яко и пак е градска кола дали има смисъл да се набиват толкова пари в градска кола ами твърдо НЕ
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Кагато е в чисто ел режим не харчи нищо но има чробег около 50км за по голям пробег трябва по голяма батерия и тука е уоовката по голяма батерия означава повече тегло което значи че извън граа в неелектричен режим ще харчи повече гориво в двг и от там разхода а и замърсяването скача.
fallback
Последни