fallback

Вече няма да има plug-in хибриди с разход 2 л/100 км

ЕС затегна правилата за измерване на вредните емисии при моделите със смесено задвижване

ЕС затяга правилата за измерване на вредните емисиите (CO2) при plug-in хибридите, така че те да съответстват повече на реални ситуации на шофиране. Сега използваният метод показва значителна разлика между резултатите, показани на пътя и тези, които се изчисляват с настоящата методология, разкри говорител на Европейската комисия.

Още във вторник, 12 юли, специална комисия, представляваща 27-те държави в ЕС, ще преразгледа разпоредбите, уреждащи сертифицирането на тези мерки. Целта е да се гарантира, че новият метод ще гарантира по-точни резултати в реални условия. Той ще повиши нивото на емисиите за определени модели, като вероятно ще лиши производителите и купувачите от субсидиите, на които се радват така наречените „чисти“ превозни средства.

В момента хибридите се радват на сериозен интерес от страна на потребителите, като през първото тримесечие на 2022 г. те имат дял от близо 25% на пазара в Европа. Ръстът им спрямо същия период на миналата година е 5,3%, съобщава Асоциацията на европейските производители (ACEA).

Измененията в метода на измерване ще засегне по-специално дела на електрическото задвижване, използван за изчисляване на емисиите (CO2) при хибридно превозно средство. Сега той се съпоставя спрямо този на бензиновия или дизеловия двигател, използван от автомобила. През 2025 г. дялът на електроенергията ще бъде намален, а от 2027 г. изчисленията ще се правят в съответствие с действителното потребление. Той ще се основава на данни, събрани от бордовите измервателни уреди за разхода на гориво.

„Години наред емисиите от plug-in хибридите се основаваха на нереалистични условия на шофиране“, отбеляза Анна Краинска от асоциацията „Транспорт и околна среда“, осъждайки публичните субсидии в подкрепа на тези „фалшиви електрически превозни средства“.

Според неправителствената организация Международен съвет за чист транспорт (ICCT), в реалния условия някои plug-in хибридни автомобили отделят три пъти повече CO2 и консумират три пъти повече гориво от официално декларираното.

„Този мит за превозни средства с ниски емисии и разход на гориво от 2 л/100 км приключи. Хибридите имат малки батерии, слаби електромотори и големи двигатели с вътрешно зареждане. Като цяло, те няма капацитет за бързо зареждане“, каза още Краинска.

Според много експерти, plug-in хибридът съчетава недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (голямо тегло и висока цена поради двата двигателя). И когато не се зареждат редовно с електричество, тези автомобили имат много висок разход на гориво. За някои шофьори, които комбинират дълги пътувания по магистрали и движение в града, именно този вид задвижване е алтернативата на дизела.

fallback
  • #57
    анонимен ( преди 2 години )
    58-ми, ако хибридат ти е Тойота,забравяш за всякакви ремонти и притеснения, че нещо ще стане. Така е поне през първите 10 години колкото е гаранцията. Трети хибрид имаме и до този момент само консумативи и гориво. Първият е на 12 г.вече и над 200 000 км Приус 3. Кара го дъщеря ми. Жената е с Ярис, а аз с РАВ4. Никакви грижи и никога несъм бил фен на тази марка, но сам се убедих в здравината и икономичността и започнах да купувам само Тойота от 12г.
  • #56
    Kkk ( преди 2 години )
    Всичко е супер но плъг ин хибридите са с по 20 бона надценка като включите че имате и една допълнителна система за евентуален ремонт ми кажете кога ще ги избиете тези 6000 литра бензин.
  • #55
    Просто, но не като К ( преди 2 години )
    Плъгин хибридите са с ясна и проста концепция - градско на ток, междуградско с ДВГ. Карам плъгин хибрид вече 3 години. Минал съм 20 х. км градско и 25х. км междуградско. Средният ми разход на гориво е 3,4 л./100 км. Междуградското е предимно до Благоевград и лятото до Южното Черноморие. На магистралата съм със 140-150 км/ч. В София градското го зареждам вкъщи в гаража на нощна енергия-12 ст/квтч. Разходът ми е около 30 квтч/100 км. Карам на ток доста агресивно, голям кеф е ускорението на ел.дв..
  • #54
    Московски ( преди 2 години )
    Трудно думи но нема как преходен процес. Всеки учен знае че той е свързан с огромно нарастване на разхода. Ускорението ясно спирането е загуба вложена при ускорение.хобридите нямат този проблем а моля правете разлика между техническа разходна норма и реални условия. Всичко е въпрос да прочетеш и разбереш някое букварче
  • #53
    анонимен ( преди 2 години )
    Харчи в зависимост как се ползва. Може да харчи нищо, както и като нормален хибрид. Например при мен не харчи нищо. Живея на 14 км от работа. Имам къща и гараж в който си го зареждам на 3 дена и разхода на гориво ми е зеро, т.е. нула бензин. Единствено събота неделя и през отпуските при дълги пътувания колата става, като обикновен хибрид ползвайки двете задвижвания. Дори и с изчерпана батерия харчи по-малко от аналогичните автомобили с ДВГ. Като сметна за цял месец ми излиза разход 1,5/100.
  • #52
    FenIX ( преди 2 години )
    Е това ако зареждаш вкъщи само. На зарядните станции и цената е 0.90 че и 0.95 лв вече. Плюс 50 ст начална такса. И ако е в някой платен паркинг още за паркинга. И както в Бг няма нщпочти никакви преференции за Ел коли излиза че такава кола ти е изгодна само като градска и аконпреглътнеш по високата цена без никаква субсидия тук
  • #51
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    Прости сметки, за още по ....не интелигентни либерали.С 14-15кв изминавам 100км15кв х 0.25лв= 3.75лв100км =3.75лв което прави 1.1 литра себестойност на 100Който разбрал, разбрал. Който не , няма и да разбере.
  • #50
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    Статията е абсолютна "ушна кал в промишлени количества"Либерастията и зелените, тотално загубиха връзка с реалността
  • #49
    FenIX ( преди 2 години )
    Абе хора стига с тая ГАЗ. Не разбрахте ли че газта дава повече СО2 от бензина а това е основния покател който се следи при еко нормите. Всички знаем че газта при горене отделя Н2О и СО2 ама много повече е СО2. Иначе всички производители щяха да минат на фабрични газови а не да наливат пари в разработка на нови хибриди и електрички. Даже тези които правеха фабрични газови ги спряха пак по причина че надвишават СО2 нормите.
  • #48
    анонимен ( преди 2 години )
    Този ЕС сега ще му се наложи да гледа как всички минаваме на ГАЗ и ще бъде изненадан от намалелите емисии за които така и не реши да подпомага, понеже от това нямат полза компании X и Y в които нливат пари нещастниците които им дърпат конците.
fallback
Последни