fallback

Вече няма да има plug-in хибриди с разход 2 л/100 км

ЕС затегна правилата за измерване на вредните емисии при моделите със смесено задвижване

ЕС затяга правилата за измерване на вредните емисиите (CO2) при plug-in хибридите, така че те да съответстват повече на реални ситуации на шофиране. Сега използваният метод показва значителна разлика между резултатите, показани на пътя и тези, които се изчисляват с настоящата методология, разкри говорител на Европейската комисия.

Още във вторник, 12 юли, специална комисия, представляваща 27-те държави в ЕС, ще преразгледа разпоредбите, уреждащи сертифицирането на тези мерки. Целта е да се гарантира, че новият метод ще гарантира по-точни резултати в реални условия. Той ще повиши нивото на емисиите за определени модели, като вероятно ще лиши производителите и купувачите от субсидиите, на които се радват така наречените „чисти“ превозни средства.

В момента хибридите се радват на сериозен интерес от страна на потребителите, като през първото тримесечие на 2022 г. те имат дял от близо 25% на пазара в Европа. Ръстът им спрямо същия период на миналата година е 5,3%, съобщава Асоциацията на европейските производители (ACEA).

Измененията в метода на измерване ще засегне по-специално дела на електрическото задвижване, използван за изчисляване на емисиите (CO2) при хибридно превозно средство. Сега той се съпоставя спрямо този на бензиновия или дизеловия двигател, използван от автомобила. През 2025 г. дялът на електроенергията ще бъде намален, а от 2027 г. изчисленията ще се правят в съответствие с действителното потребление. Той ще се основава на данни, събрани от бордовите измервателни уреди за разхода на гориво.

„Години наред емисиите от plug-in хибридите се основаваха на нереалистични условия на шофиране“, отбеляза Анна Краинска от асоциацията „Транспорт и околна среда“, осъждайки публичните субсидии в подкрепа на тези „фалшиви електрически превозни средства“.

Според неправителствената организация Международен съвет за чист транспорт (ICCT), в реалния условия някои plug-in хибридни автомобили отделят три пъти повече CO2 и консумират три пъти повече гориво от официално декларираното.

„Този мит за превозни средства с ниски емисии и разход на гориво от 2 л/100 км приключи. Хибридите имат малки батерии, слаби електромотори и големи двигатели с вътрешно зареждане. Като цяло, те няма капацитет за бързо зареждане“, каза още Краинска.

Според много експерти, plug-in хибридът съчетава недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (голямо тегло и висока цена поради двата двигателя). И когато не се зареждат редовно с електричество, тези автомобили имат много висок разход на гориво. За някои шофьори, които комбинират дълги пътувания по магистрали и движение в града, именно този вид задвижване е алтернативата на дизела.

fallback
  • #47
    FenIX до 43 ( преди 2 години )
    Много точен коментар. Преди карах дизел сега минах на плъгин защото уж тенденцията е да се минава на електрички и видях колко са зле нещата със зарядните. Трябва да инсталираш няколко приложения за всеки оператор на зарядна станция - няма унифицирани приложение за всички. Трябва да търсиш станция с твоя тип конектор защото и те не са унифицирани и има поне 6 типа. И накрая като откриеш подходящата то или е заета или някой умник е спрял с кола която не се зарежда. А какво ще е при масови Ел коли?
  • #46
    Хсххд ( преди 2 години )
    По-добре чист хибрид, та даже и мек..тея плъг ин са голямо лицемерие. Лакомия също. На батерия..носиш двг и колкото бензин има. Като работи и двг..сметката става съвсем безумна. Да се правиш на интересен, пред хора които не са на ясно - стават.
  • #45
    анонимен ( преди 2 години )
    Дизел само за товарни коли (и реални ГТП) и магистрала. Но *** най- обича да се хвали как си взел дизел и колко малко му харчи (нищо, че нафтата гони 4 лв), като същевременно не се диша зад него и цялата задна броня е в сажди.
  • #44
    Юнак Балкански ( преди 2 години )
    Наскоро си купих нов автомобил на Бензин. 1.2 двигател - 130 конски сили. Защо ли? Защото тези хибриди са добри ако ги караш в град, основно, и ги зареждаш непрекъснато, а това е невъзможно за мене, който въртя около 2000 километра на месец извънградско. Другото е, че станциите за зареждане са кът и няма начин да се поддържа заредена батерията. Не на последно място е, че един хибрид - plug-in , е далеч по-скъп от Бензинка.
  • #43
    Шофьорът ( преди 2 години )
    От личен опит споделям, карах Peugeot 308 sw PHEV , ДВГ- бензин,225 КС, пробег 250 км, градско и извън градско, само в режим хибрид. Батетията зареждах редовно. Разхода е 2,5 л/100 км. Служителят на бензиностанцията не повярва! Само на ток изминава 60 км.
  • #42
    С4 хечбек ( преди 2 години )
    Най икономичен ефективен двигател 3,0 извънградско с около 95 км/часПристигане заедно с Х6 в Приморско 4,3 града
  • #41
    FenIX ( преди 2 години )
    PHEV е най доброто към момента но ако има къде да го зареждаш. Иначе имаш по-тежък хибрид заради по-голямата батерия. Проблема е че има много коли на ток и станциите недостигат Отделно много са в платени паркинги и си губи смисъла. Ако ще зареждам плъгина за 90 ст на kW и после ще доплащам и за паркинг къде му излиза сметката. Средно трябват 2-3 часа за да зареди за около 50-60 км. Това е 7-8 лв + 2 лева паркинг = 10 лв за 50 км или 20 лв за 100. По добре да не губя време за заряд а да сипя бенз
  • #40
    анонимен ( преди 2 години )
    Нито Ситроен C4,нито Голф 8 тди харчат градско 4,5/100км., харчат по каталог над 5/100 градско, Приус си харчи в реалния живот 4/100 градско.
  • #39
    анонимен ( преди 2 години )
    Този спор е излишен,защото от 2035 г. ще са забранение всички бензинови и дизелови коли,а вероятно и хибридните за Европа.
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    Колкото и да са модерни бензините, не ти ли запазва енергията от спирането като хибрида и после да я използваш при ускорение, няма как да са икономични като хибрида. Просто хибрида е по-съвършена техника,бензиновия двигател е по-базова техника.
fallback
Последни